InfrastrukturaCIO
IBM: Na komputerach Apple pracuje nam się lepiej
Pracownicy korzystający na co dzień z komputerów osobistych Apple osiągają lepsze wyniki i są bardziej związani z pracodawcą – takie wnioski płyną z raportu, przedstawionego podczas konferencji Jamf Nation przez firmę IBM. Raport ów podsumowywał 4 lata funkcjonowania programu Mac@IBM, w ramach którego już blisko 290 000 pracowników IBM korzysta na co dzień z komputerów Apple.
Projekt Mac@IBM wystartował w 2015 roku. Przedstawiciele Big Blue ogłosili wówczas, że w pierwszej fazie trwania projektu w strukturach firmy wdrażano 1,9 tys. komputerów Mac tygodniowo. Za wsparcie ich użytkowników odpowiadało wtedy 24 dedykowanych administratorów – co oznacza, że na każdego członka tego zespołu przypadało 5,4 tys. użytkowników komputerów Apple, podczas gdy w tym samym czasie w IBM na jednego administratora komputerów PC innych producentów przypadało 242 użytkowników. Co ciekawe, ze statystyk za 2015 rok wynikało wtedy, że jakiekolwiek problemy z komputerami Apple zgłaszało administratorom tylko 5% użytkowników takiego sprzętu. W przypadku komputerów PC z różnymi problemami do działu IT zgłaszało się średnio nawet 40% ich użytkowników.
W 2016 roku IBM pochwalił się, że w firmie działa już ok. 90 tys. komputerów Apple. Poinformowano wtedy także, że w ciągu czterech lat na zakup i obsługę komputerów osobistych Apple, a także niezbędne szkolenia personelu firma wydawała średnio o nawet 500 USD mniej niż w przypadku pojedynczego komputera działającego pod kontrolą systemu Windows. W 2018 liczba wykorzystywanych w firmie IBM maszyn z systemem Mac OS wzrosła do 277 tys., a stan osobowy działu IT odpowiedzialnego za wsparcie tego typu sprzętu – do 78 pracowników.
Z kolei w 2019 roku przyszedł czas na porównanie produktywności pracowników IBM korzystających na co dzień ze sprzętu Apple oraz z komputerów PC innych producentów. Okazało się, że grupa użytkowników komputerów Mac wypada pod tym względem znacznie lepiej. Z danych przedstawionych przez IBM wynika, przykładowo, że wśród pracowników, których wyniki są wyraźnie lepsze od oczekiwanych przez pracodawcę, jest o 22% więcej użytkowników Apple w porównaniu z użytkownikami komputerów PC innych marek. Co więcej, użytkownicy sprzętu Apple osiągali średnio 16% wyższe wyniki sprzedażowe niż ich koledzy korzystający na co dzień z innych komputerów.
Autorzy opracowania zwracają również uwagę, że użytkownicy komputerów Apple mogą pochwalić się wyższym współczynnikiem NPS, który obrazuje lokalność klientów i kontrahentów, a także – są oni bardziej lojalni wobec pracodawcy. Co więcej, użytkownicy sprzętu Apple rzadziej korzystają ze wsparcia technicznego i instalują mniej dodatkowego oprogramowania – oszczędzając tym samym czas i budżet działu IT.
Dodajmy, że raport został przygotowany przez IBM z myślą o konferencji Jamf Nation User Conference (JNUC) firmy Jamf – czyli amerykańskiego dostawcy rozwiązań do zarządzania komputerami Apple w środowisku biznesowym.
Więcej informacji o raporcie znaleźć można na stronie Jamf.com.