Polska spółka technologiczna należąca do Grupy Dirlango zaczyna ekspansję w Skandynawii, przejmując fińskiego gracza – firmę Relevant Audience, która dostarcza dane do targetowania kampanii reklamowych w Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie. Na tych nowych rynkach Justtag będzie rozwijać także JustID, nowy, oparty o AI system identyfikacji użytkowników w otwartym internecie, zastępujący wyłączane wkrótce 3rd party cookies.
Justtag Group, to platforma zwiększająca efektywność działań reklamowych w oparciu o wiedzę o użytkownikach w świecie offline i online. Oferuje produkty, wspierane przez algorytmy AI, podnoszące efektywność działań we wszystkich kluczowych kanałach marketingowych, m.in. w kampaniach programatycznych, social mediach czy DOOH. Jest już największym dostawcą danych do kampanii programatycznych realizowanych w Polsce, posiadając w swoich bazach informacje od ponad 85% polskich internautów. Firma sukcesywnie rozwija swoją działalność w regionie, m.in. w Serbii i na Węgrzech. Teraz zaczyna ekspansję w Skandynawii.
Przejęcie Relevant Digital to pierwsze wejście spółki na zagraniczne rynki w drodze akwizycji. Ten krok pozwoli jej od razu rozpocząć działalność w 5 kolejnych krajach – Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie, poprzez przejęcie kontraktów Relevant Digital z wydawcami i klientami w tym regionie.
“W przeszłości z Relevant Digital łączyły nas relacje biznesowe, stąd dobrze znamy tę spółkę. Obecnie jest ona jednym z 3 największych dostawców danych na platformy programatyczne w Finlandii. Aby dostarczyć jej paliwo do dalszego rozwoju, wdrożymy w spółce nasze technologie. Naszym priorytetem jest, aby właśnie poprzez akwizycję szybko wprowadzić na rynek JustID jako standard identyfikacji. W ten sposób dostarczymy wartość reklamodawcom oraz wydawcom i zabezpieczymy ich biznes po wyłączeniu 3rd party cookies. Przejęcie przez nas spółki jest więc korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich uczestników rynku” – skomentował Tomasz Chłodecki, prezes i współzałożyciel Justtag Grouo.
Rozwijany od ponad 2 lat, autorski JustID to obecnie największy w Polsce system identyfikacji użytkowników w otwartym. Jest on alternatywą dla 3rd party cookies (ciasteczek stron zewnętrznych), które obecnie są wykorzystywane przez partnerów stron internetowych do tworzenia internetowych profili użytkowników na podstawie ich dotychczasowych zachowań i historii wyszukiwania. Dzięki temu możliwe jest m.in. wyświetlanie reklam określonym osobom na podstawie zebranych o nich danych. Zgodnie z aktualnymi informacjami do końca przyszłego roku 3rd party cookies mają zostać wyłączone, a więc reklamodawcy nie będą już mogli w oparciu o nie targetować reklam. Identyfikator JustID zaimplementowało ponad 150 czołowych witryn w Polsce.