W dalszy rozwój chatbota automatyzującego obsługę klientów e-commerce zainwestowały fundusze Tar Heel Capital Pathfinder oraz KnowledgeHub Starter. Z narzędzia spółki korzystają już m.in. takie marki jak Reserved, Sinsay czy 4F. Nowe finansowanie ma pozwolić przyspieszyć międzynarodową ekspansję rozwiązania, m.in. do USA.
Grupa K2 oraz trzej założyciele PerfectBot – Łukasz Lewandowski, Mikołaj Machowczyk i Maciej Maliszewski – również wezmą udział w podwyższeniu kapitału. Całkowite zaangażowanie kapitałowe K2 w spółce już po podwyższeniu kapitału będzie opiewać na 3 mln zł, poinformowali przedstawiciele spółki. Środki z inwestycji zostaną wykorzystane na uruchomienie chatbotów dostosowanych do kolejnych kategorii produktowych w branży e-commerce, integracje z kolejnymi narzędziami obsługi klienta oraz ekspansję na rynki anglojęzyczne, w pierwszej kolejności USA.
PerfectBot to startup rozwijany do tej pory w ramach Grupy K2. Spółka oferuje inteligentne boty automatyzujące obsługę klienta w branży e-commerce w kategoriach fashion oraz beauty. Jak wskazują przedstawiciele firmy, narzędzie zapewnia wysoką jakość doświadczenia klienta: rozumie pytania zadawane naturalnym językiem i odpowiada konkretnie, będąc w stanie zaadresować 250 różnych problemów rozmówców. Dzięki temu sklepy mogą szybko zautomatyzować powyżej 50% spraw w obsłudze klienta, przekierowując do konsultantów jedynie trudne rozmowy. Rozwiązanie jest też łatwe we wdrożeniu – wystarczy, że sklep dostosuje wzorcowe odpowiedzi i wepnie PerfectBot w swoje narzędzie do obsługi klienta, przekonują specjaliści spółki.
Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów, m.in. Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, IKEA, Wojas, Diverse, Tatuum, 8a, Ryłko i Displate. Liczba zautomatyzowanych konwersacji przeprowadzonych przez chatboty PerfectBot przekroczyła 7 milionów rozmów.
“Nie oferujemy kolejnej platformy do budowy botów. Nasze podejście jest inne: sklep online może wynająć gotową do użycia, konwersacyjną sztuczną inteligencję, wytrenowaną i zoptymalizowaną pod kątem wybranych branż e-commerce, a następnie w łatwy sposób dostosować ją do swojej działalności. Dzięki PerfectBot można w jeden dzień uruchomić realnie pomocnego chatbota, którego samodzielne wytrenowanie trwałoby latami i wymagało ogromnych nakładów. Wdrożenie jest szybkie i nieskomplikowane, bo PerfectBot zintegrowany jest z najpopularniejszymi narzędziami do komunikacji z klientami. Obecnie są to LiveChat oraz Genesys, w najbliższych miesiącach planujemy udostępnić kolejne integracje” – mówi Łukasz Lewandowski, współzałożyciel i prezes PerfectBot. “Cieszymy się, że dwóch tak doświadczonych inwestorów zdecydowało się wesprzeć nasze ambicje, aby naprawić chatboty, bo rynek tych rozwiązań oferuje wciąż bardzo niedojrzałe produkty” – podsumowuje.