RozwiązaniaRynek
PKO Bank Polski wdroży grę na gogle VR dla młodzieży szkolnej
Jej celem jest kształtowanie zarządzania budżetem domowym na przykładzie symulacji wirtualnej, odzwierciedlającej przykłady, z którymi młodzież może spotkać się w rzeczywistości. Ma uczyć nie tylko praktycznego zastosowania wiedzy ekonomicznej, ale także właściwych postaw społecznych, zapewniają przedstawiciele banku. Gra jest uzupełnieniem programu edukacyjnego “Kasa z klasą” przygotowanego przez PKO Bank Polski.
W grze może wziąć udział cała klasa podzielona na kilkuosobowe zespoły. Gra toczy się w wirtualnym mieszkaniu cioci – na wstępie gracze otrzymują wiadomość, że muszą zaopiekować się nim, opłacając rachunki. Otrzymują na to określoną kwotę, którą mogą przeznaczać także na własne wydatki. Od tego jak gospodarują powierzonymi środkami zależy wynik gry.
W grze punktowana jest nie tylko znajomość pojęć ekonomicznych, ale przede wszystkim praktyczna umiejętność zarządzania finansami, a także elementy społeczne – opieka nad zwierzętami, sprzątanie po sobie, segregacja śmieci czy umiejętność pracy w zespole. Dobry podział prac i zgodne współdziałanie pozwala na osiągnięcie lepszych wyników.
Wirtualna rozgrywka trwa 3 dni, co w praktyce oznacza 30 minut. Osoby, które nie chcą lub nie mogą uczestniczyć w rozgrywce przez gogle VR, mogą dołączyć się do zespołu poprzez swój telefon komórkowy.
Gra, przygotowana od strony technicznej przez XR Wizards, jest obecnie w fazie testowania. Szkoły zainteresowane udziałem w niej, mogą zgłaszać się do doradców klienta w oddziałach PKO Banku Polskiego. Szersza dostępność gry przewidziana jest na I kwartał 2024 roku.
Wideo z demo gry dostępne jest pod poniższym linkiem.