Orogramowanie SAP Fashion Management ma kompleksowo, w sposób uwzględniający specyfikę sektora modowego, wspierać produkcję, a także sprzedaż hurtową i detaliczną. Wykorzystanie platformy HANA ma pozwalać na zintegrowanie wszystkich procesów w ramach jednego, szybkiego środowiska operacyjnego.
Oprogramowanie SAP Fashion Management zostało oficjalnie zapowiedziane w styczniu br. Przedstawiciele SAP zapowiadali wówczas, że nowe rozwiązanie pozwoli firmom z branży modowej działać w sposób bardziej zwinny – dostosowany do ciągle zmieniającej się specyfiki tego rynku. Za sprawą integracji procesów produkcyjno-dystrybucyjnych w ramach jednej platformy aplikacyjnej możliwe ma być zwiększenie efektywności całych łańcuchów logistycznych, skrócenie czasu wprowadzania na rynek nowych produktów, a także usprawnienia na poziomie gospodarki magazynowej. W usprawnieniu najważniejszych procesów biznesowych pomóc ma m.in. możliwość sprawnego przetwarzania dużych zbiorów informacji gromadzonych w toku typowych działań operacyjnych.
Z oficjalnych informacji wynika, że pierwsze, pilotażowe wdrożenia oprogramowania SAP Fashion Management są obecnie prowadzone w firmach Giorgio Armani i Luxottica. Pierwsze projekty wdrożeniowe są ukierunkowane głównie na ujednolicenie procesów zarządzania operacyjnego w zakresie handlu hurtowego i detalicznego.
Rozwiązanie dla branży modowej to kolejne tego typu, rozwijane przez SAP, oprogramowanie branżowe oparte na platformie HANA. Niemiecki koncern oferuje także podobne, mocno wyspecjalizowane aplikacje m.in. dla sektora sportu i rozrywki. Stale rozwijana jest też oferta rozwiązać wykorzystujących możliwości przetwarzania in-memory do usprawnienia obsługi procesów takich jak: finanse, sprzedaż, czy produkcja.