innovaphoneBiznesPolecane tematy

Zintegrowana komunikacja to fundament sprawnego biznesu

Executive ViewPoint

O specyfice nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych, znaczeniu zintegrowanej komunikacji w realiach cyfrowej transformacji biznesu, kluczowych elementach środowiska klasy Unified Communications, a także o specjalizacji rynkowej oraz o najnowszych rozwiązaniach innovahone mówi Rafal Lipka-Zanozik, Area Sales Manager odpowiedzialny za działalność firmy innovaphone w Polsce.

Zintegrowana komunikacja to fundament sprawnego biznesu

Rozwiązania UC powinny być otwarte na przyjęcie wszystkich rodzajów przepływów informacji. Muszą być także wystarczająco elastyczne, aby potrzebne funkcje zaoferować użytkownikom w najłatwiejszej do wykorzystania formie. Co ważne, to nie rozwiązanie Unified Communications powinno definiować sposób wykonywania pracy, ale odwrotnie – indywidualne dla każdej organizacji przepływy pracy i role użytkowników powinny znacząco wpływać na to, w jaki sposób działa firmowe środowisko zintegrowanej komunikacji.

Jak duże znaczenie biznesowe ma dziś kwestia zapewnienia skutecznej, wielokanałowej komunikacji w ramach organizacji?

Kluczowym elementem podejmowanych dziś decyzji inwestycyjnych w zakresie IT jest cyfryzacja istotnych obszarów działalności biznesowej. Komunikacja z całą pewnością jest takim obszarem – i to niezależnie od tego, czy mówimy o komunikacji wewnętrznej, komunikacji z klientami, komunikacji między człowiekiem a maszyną, czy maszyną z maszyną. W komunikacji wewnętrznej chodzi o to, aby dzielić się pomysłami, udzielać porad, rozpowszechniać informacje i korzystając z nich – wykonywać swoje zadania. Z kolei w przypadku komunikacji z klientami celem może być zachęcenie do zakupu, zapewnienie wsparcia czy uzyskanie opinii na temat nabytego produktu. Zawsze jednak niezbędne jest dostosowanie wykorzystanego kanału komunikacji do faktycznej potrzeby i sytuacji. Powoduje to, że rozwiązania UC powinny być otwarte na przyjęcie wszystkich rodzajów przepływów informacji. Muszą być także wystarczająco elastyczne, aby potrzebne funkcje zaoferować użytkownikom w najłatwiejszej do wykorzystania formie. Co ważne, to nie rozwiązanie Unified Communications powinno definiować sposób wykonywania pracy, ale odwrotnie – indywidualne dla każdej organizacji przepływy pracy i role użytkowników powinny znacząco wpływać na to, w jaki sposób działa firmowe środowisko zintegrowanej komunikacji.

W jaki sposób w ostatnich latach zmieniło się postrzeganie systemów typu Unified Communications?

Spojrzenie na tego typu rozwiązania mocno zmieniło się w ostatnich latach. O ile początkowo były one postrzegane jako rozwiązania ciekawe, ale często zbyteczne, tak obecnie powszechna jest świadomość, że w dzisiejszych czasach są to narzędzia niezbędne i w wymierny sposób wspierające codzienne funkcjonowanie całej organizacji. Włączenie obszaru wielokanałowej komunikacji do ogólnej strategii cyfryzacji firmy staje się wyróżnikiem dla tych przedsiębiorstw, które chcą pozostać konkurencyjne w obliczu presji globalizacyjnej oraz zmiennych i rosnących oczekiwań nabywców. W czasach rosnącej złożoności i dynamiki realiów gospodarczych zintegrowana komunikacja staje się fundamentem sprawnego biznesu.

Jakiego rodzaju mechanizmy typowe dla nowoczesnych rozwiązań klasy UC są dziś najistotniejsze lub najbardziej przydatne dla użytkowników?

Po pierwsze, platformy zintegrowanej komunikacji wspierają coraz większą liczbę kanałów, mechanizmów pracy zespołowej, a także nowoczesnych funkcji głosowych – coraz częściej dostępnych w formie różnego rodzaju asystentów. Dodatkowo użytkownicy narzędzi klasy Unified Communications coraz częściej korzystają z nich równolegle z wykonywanymi na bieżąco obowiązkami – zintegrowana komunikacja głosowa, a nawet wideo jest wykorzystywana niemal bez przerwy, w tle.

Jednocześnie, firmy sięgają po coraz to nowsze sposoby, aby kontaktować się z klientami końcowymi za pośrednictwem mediów społecznościowych czy nowoczesnych technologii internetowych, takich jak WebRTC. Zawsze jednak specyfika takich rozwiązań powinna być dostosowana do potrzeb komunikacyjnych danej firmy. Nie ma idealnego narzędzia, podobnie jak nie ma jednego, najważniejszego kanału ważnego dla wszystkich organizacji. Każda firma jest indywidualna, więc środowisko zintegrowanej komunikacji powinno być dostosowane do jej potrzeb.

Z jakich elementów powinien składać się nowoczesnych system zintegrowanej komunikacji?

Jest całkiem oczywiste, że częścią nowoczesnego rozwiązania powinny być wszystkie najpopularniejsze mechanizmy wspierające komunikację – od połączeń głosowych i wideo, po obsługę komunikatów tekstowych. Należy też pamiętać, że najpopularniejszym, najlepiej znormalizowanym sposobem komunikacji, z którego każdy może korzystać niemal wszędzie ciągle pozostają usługi telefonii.

W dzisiejszych czasach nie wolno jednak nie doceniać znaczenia innych, także zespołowych form komunikacji w czasie rzeczywistym. Istotne jest więc, aby wybierając nowe rozwiązanie komunikacyjne, nie koncentrować się na status quo, ale wybrać rozwiązania otwarte na przyszłe zmiany. Takim rozwiązaniem jest platforma innovaphone.

Jakie są najważniejsze obszary specjalizacji rynkowej firmy innovaphone?

innovaphone od początku swojej działalności, czyli od 1997 roku, specjalizuje się w komunikacji IP. Od początku nie zmienił się też główny cel przyświecający nam w rozwoju naszego rozwiązania – ma ono stanowić solidną platformę zapewniającą nowoczesne i bezpieczne funkcje komunikacyjne.
Kluczową rolę odgrywa komunikacja głosowa dostępna za pośrednictwem telefonów biurkowych i softphone`ów, a także – różnego rodzaju nowoczesnych urządzeń mobilnych. Nasze rozwiązania oferują jednak znacznie szerszą funkcjonalność, która sięga wszystkich wykorzystywanych dziś obszarów komunikacji.

W maju ogłosili Państwo dostępność nowej wersji oprogramowania innovaphone. Jakie najważniejsze nowości ona wprowadza?

Przede wszystkim oddajemy do dyspozycji klientów myApps – nową platformę aplikacji udostępniającą funkcje zapewniające wszelkiego rodzaju ujednoliconą komunikację, usprawniające i upraszczające administrowanie systemem, ale także zapewniające otwartą platformę do używania i budowania rozwiązań integrujących platformę ze środowiskiem biznesowym firmy.

myApps jest zarówno platformą zapewniającą wiele usług, ale jest także nowym i nowoczesnym klientem opartym o aplikacje. Nie jest to predefiniowany sztywny klient środowiska UC, ale elastyczne narzędzie, które można dostosować do potrzeb każdego klienta dodając odpowiednie aplikacje. Dzięki temu, w zależności od indywidualnych wymagań, myApps może pełnić rolę rozbudowanego narzędzia administracyjnego czy bogatego w funkcje rozwiązania pozwalającego wykorzystać wszystkie kanały zintegrowanej komunikacji. Co więcej, w oparciu o myApps można zbudować zintegrowane z aplikacjami biznesowymi i platformą zintegrowanej komunikacji środowisko codziennej pracy użytkowników. Oczywiście realne jest także połączenie wszystkich wspomnianych funkcjonalności.

Za sprawą otwartej architektury obsługiwanej poprzez przeglądarkę internetową myApps jest również uniwersalnym klientem UC dostępnym dla wszystkich nowoczesnych urządzeń komunikacyjnych. Jako producent gwarantujemy, że jest to rozwiązanie przyszłościowe i otwarte na zmiany – jego funkcjonalność można zawsze rozszerzyć o nowe aplikacje – te, dostarczane bezpośrednio przez innovaphone, jak również te, rozwijane przez naszą społeczność programistów lub tworzone na wewnętrzne potrzeby naszych klientów.

Wprowadzili Państwo również możliwość wynajmu rozwiązań innovaphone, a także wdrożenia w chmurze obliczeniowej…

To prawda. Istnieje możliwość wypożyczenia naszego oprogramowania bez określonego okresu umowy, zakupu wszystkich komponentów w ramach jednorazowej opłaty lub – uzyskania pełnej usługi z chmury, rozliczanej na zasadach abonamentu. Jesteśmy w 100% elastyczni w sposobie oferowania naszych produktów. Niezależnie od tego, który model preferuje klient – zawsze otrzyma to samo rozwiązanie.

Zintegrowana komunikacja to fundament sprawnego biznesuPrzeczytaj o możliwościach najnowszej wersji oprogramowania firmy innovaphone, poznaj trendy rynkowe i sprawdź, w jaki sposób wdrożenie nowoczesnej platformy zintegrowanej komunikacji może napędzić Twój biznes. Przejdź do Strefy innovaphone.
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *