Firma HP Inc. opublikowała raport podsumowujący działania w zakresie zrównoważonego rozwoju w 2019 roku. Okazuje się, że stawiając nań, organizacja zwiększyła przychody ze sprzedaży o ponad 1,6 mld dolarów – to wzrost o 69% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Wspomniany dokument przedstawia postępy organizacji w zakresie zwiększania różnorodności i integracji społecznej, zmniejszania ingerencji w środowisko naturalne oraz wsparcia dla społeczności na całym świecie. Jednocześnie firm HP Inc. zobowiązała się podwoić do 2025 roku liczbę osób czarnoskórych i Afroamerykanów na stanowiskach kierowniczych. Ogłoszono także plan eliminacji, do tego samego roku, 75% jednorazowych opakowań plastikowych, w ramach rozwoju niskoemisyjnej gospodarki obiegu zamkniętego.
„Kultura HP od dawna opiera się na przekonaniu, że to, w jaki sposób coś robimy, jest tak samo ważne, jak to, co robimy. Ostatnie wydarzenia odsłoniły dalej działający systemowy rasizm i głębokie nierówności, które pozostają plamą na społeczeństwie, czemu wszystkie firmy powinny bezwzględnie przeciwdziałać” – uważa Enrique Lores, prezes i dyrektor generalny HP. „Szczególnie ważne jest, aby firmy rozliczały się i publicznie informowały o swoich działaniach. Tegoroczne dane pokazują, że HP robi znaczne postępy w wielu obszarach, a jednocześnie sygnalizują, na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę”.
Różnorodność i integracja to podstawa
Jak zapewniają przedstawiciele firmy, HP prowadzi kulturę różnorodności oraz integracji na wszystkich poziomach organizacji i pozostaje zaangażowane w walkę z nierównościami rasowymi. Rada dyrektorów organizacji nadal stanowi najbardziej zróżnicowaną społecznie radę ze wszystkich amerykańskich firm technologicznych, składając się z 42% kobiet oraz 58% mniejszości rasowych. W 2019 roku 63% osób zatrudnionych w USA pochodziło z niereprezentowanych w wystraczającym stopniu grup, w tym kobiet, grup etnicznych, weteranów i osób niepełnosprawnych (w porównaniu z 57% w 2018 roku). HP przekroczyło swoje pierwotne założenia zatrudniając o 43% więcej weteranów niż planowano. Z kolei 40% nowych pracowników w Stanach Zjednoczonych stanowiły mniejszości (32% rok wcześniej). Na całym świecie 40% wszystkich zatrudnionych w HP w ubiegłym roku stanowiły kobiety, a w ramach programu różnorodności dostawców (Global Supplier Diversity) wydano 374 miliony dolarów u małych i zróżnicowanych kulturowo dostawców, w tym firm prowadzonych przez mniejszości narodowe czy też właśnie kobiety – przyczyniając się tym samym do ogólnego oddziaływania gospodarczego na 698 mln dolarów, informują specjaliści HP.
Na początku tego roku firma ponownie zaangażowała się w CEO Action for Diversity and Inclusion, czyli największe przedsięwzięcie kierowane przez CEO na rzecz różnorodności i integracji w miejscu pracy. Fundacja HP zobowiązała się do przekazania 500 tys. dolarów organizacjom zajmującym się sprawiedliwością społeczną, aby zwalczać rasizm oraz nierówności w społeczeństwie. Ponadto HP współpracuje z Girl Rising, globalną organizacją non-profit zajmującą się zapewnianiem edukacji kobietom i dziewczętom niezależnie od ich pochodzenia. W ramach wyzwania My Story: The 2020 Storytelling Challenge popularyzuje historię młodych liderów walczących o prawa człowieka, sprawiedliwość rasową, równość płci i lepszą edukację dla dziewcząt – zwracają uwagę przedstawiciele producenta.
Ograniczyć zbędne tworzywa sztuczne
Każdego roku na całym świecie produkuje się trzysta milionów ton tworzyw sztucznych, z czego połowa to produkty jednorazowego użytku, a 91% nie jest poddawanych recyklingowi. Ponadto, w związku z pandemią COVID-19, zaobserwowano wzrost popytu na opakowania, które stanowią znaczną część wszystkich produkowanych odpadów. Z tych powodów firma HP postawiła przed sobą nowy cel – do 2025 roku wyeliminować 75% jednorazowych opakowań plastikowych (dotyczy to głównie opakowań sprzętu). Będzie to możliwe dzięki przejściu na materiały wyściełające z formowanego włókna, wskazują przedstawiciele producenta.
Strategia HP w zakresie ekologicznych opakowań zmierza do wyeliminowania zbędnych tworzyw sztucznych i innych potencjalnie szkodliwych materiałów wszędzie tam, gdzie to możliwe. W roku 2019 podjęto decyzję o pozbyciu się plastikowych zacisków do przewodów zasilających oraz plastikowych torebek na dokumenty w opakowaniach sprzętu. Firma przeszła również na alternatywne, oparte na papierze surowce, które łatwiej poddać recyklingowi. Aby przyspieszyć ten proces, HP rezygnuje z wykonanych z plastikowej pianki materiałów wyściełających do opakowań notebooków, komputerów stacjonarnych i monitorów na rzecz wyrobów produkowanych w 100% z pulpy celulozowej. Opisana zmiana pozwoliła w zeszłym roku na wyeliminowanie 933 ton ekspandowanej pianki plastikowej, którą trudno jest poddać recyklingowi.
Z kolei w obszarze urządzeń drukujących ograniczono w 2019 roku stosowanie pianki plastikowej o 40%, eliminując ponad 95 ton tego materiału wyłącznie dzięki przeprojektowaniu opakowania jednego z modeli drukarek. Jak informują specjaliści producenta, HP Tango Terra, wypuszczona na rynek w 2019 roku, to pierwsza drukarka HP bez opakowań z tworzyw sztucznych. Stosowane zwykle plastikowe pianki i torby zastąpiono połączeniem materiałów wyściełających z pulpy celulozowej oraz pakowego papieru pergaminowego. Jeśli chodzi natomiast o druk 3D, firma ogłosiła niedawno dostępność nowego materiału polipropylenowego (PP), który umożliwia ograniczenie odpadów dzięki możliwości ponownego wykorzystania pozostałości proszku nawet w 100%.
Troska o ochronę lasów
Firma HP zwiększa również stopień wykorzystania wtórnych tworzyw sztucznych w całej swojej ofercie urządzeń drukujących i komputerów osobistych. W 2019 roku wykorzystano ponad 25 tys. ton wtórnego plastiku poużytkowego do produkcji wspomnianych produktów, co stanowi 9% wykorzystywanych ogółem tworzyw sztucznych. Organizacja pracuje obecnie nad zwiększeniem tego odsetka do 30% do 2025 roku. HP pozyskało również ponad 771 tys. kg plastiku z recyklingu, który został wykorzystany do produkcji notebooków, monitorów, mobilnych stacji roboczych i Chromebooków klasy korporacyjnej. Dodatkowo, firma może pochwalić się 111 złotymi i 268 srebrnymi certyfikatami w ramach rejestru etykiety ekologicznej EPEAT dla swoich produktów – jak zaznaczają przedstawiciele HP, to więcej niż jakakolwiek inna firma w branży komputerowej.
W 2019 roku firma HP nawiązała współpracę z organizacją World Wildlife Fund (WWF), z którą zmierza do odtworzenia, ochrony oraz konserwacji niemal 81 tys. hektarów terenów leśnych. W ciągu pięciu lat firma HP przekazała na rzecz funduszu WWF 11 mln dolarów, aby pomóc m.in. w odtworzeniu części zagrożonego lasu atlantyckiego na terenie Brazylii oraz poprawić jakość zrównoważonego zarządzania państwowymi gospodarstwami rolnymi i plantacjami leśnymi w Chinach. W celu przyspieszenia działań na rzecz odbudowy lasu, HP uruchomiło także projekt HP Sustainable Forest Collaborative, który zainspirował fundacje Arbor Day Foundation, Chenming Paper, Domtar oraz New Leaf Paper do międzybranżowej współpracy.
6,3 mln przekazanych komputerów
Zapewnienie dostępu do technologii, narzędzi oraz materiałów wspierających edukację dla ludzi z całego świata to kluczowa strategia działań HP w zakresie zrównoważonego rozwoju, zapewniają przedstawiciele producenta. I tak w roku 2019 do szkół na całym świecie wysłano 6,3 mln komputerów osobistych.
Ponadto, walcząc obecnie z pandemią COVID-19, w ramach szerokiej gamy inicjatyw, firma wraz z Fundacją HP zobowiązały się do przekazania produktów oraz darowizn o szacunkowej wartości 8 mln dolarów w celu wsparcia hybrydowych metod kształcenia i społeczności lokalnych.