CDOBranża ITRynek

Cisco zapowiada szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji w platformie Webex

Zapowiadane jest m.in. wykorzystanie sztucznej inteligencji na potrzeby zwiększenia jakości połączeń głosowych oraz wideo w czasie rzeczywistym. Pojawi się też nowy asystent wspierający użytkowników w wykonywaniu codziennych obowiązków. Nowe funkcje mają na celu poprawę efektywności komunikacji i współpracy zdalnej.

Cisco zapowiada szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji w platformie Webex
Źródło: Cisco

Wedle zapowiedzi, strategia wykorzystania AI w ramach oferty Cisco Webex zakłada szerokie zastosowanie potencjału sztucznej inteligencji nie tylko w kontekście tworzenia tekstów czy pracy z dokumentami, ale także w przeciwieństwie do możliwości komunikacji audio i wideo w czasie rzeczywistym. Zapowiadane rozwiązania, w tym nowy kodek Webex AI, ma pozwolić na zapewnienie wysokiej jakości dźwięku i obrazu także podczas połączeń zdalnych prowadzonych przy użyciu połączeń internetowych o słabszej przepustowości i stabilności.

Z kolei asystent Webex AI ma ułatwiać użytkownikom wykonywanie ich codziennych obowiązków. Zapowiadane jest tu m.in. wykorzystanie dużych modeli językowych na potrzeby zapewnienia obsługi języka naturalnego np. w kontekście zautomatyzowanego tworzenia podsumowań, notatek czy list zadań. Co więcej, połączenie mechanizmów AI w wielu kanałach komunikacji – tekstowej, głosowej i wideo, ma ułatwiać m.in. analizowanie danych i umożliwiać zautomatyzowane reagowanie na zdarzenia zachodzące podczas spotkań online. Co ciekawe, Webex AI Assistant będzie mógł również m.in. zasugerować zmianę sformułowań lub tonu wiadomości tekstowych w czacie Webex Messaging i aplikacji Slido. Ma także generować wspomniane podsumowania, a także ankiety dla uczestników spotkań.

“Jesteśmy w punkcie zwrotnym ery pracy hybrydowej, a sztuczna inteligencja jest kluczem do pracy i komunikacji z wykorzystaniem pełni naszych możliwości” – uważa Jeetu Patel, wiceprezes Cisco i dyrektor generalny działu Cisco Security and Collaboration. Co więcej, jego zdaniem, ogłoszone nowości są ogromnym krokiem w rozwoju środowisk pracy zdalnej i hybrydowej, a klienci Cisco skorzystają na tym, że sztuczna inteligencja będzie wszechobecna w każdym aspekcie platformy Webex.

Ogłoszono także uruchomienie Webex Acedemy – skierowanej m.in. do użytkowników rozwiązań Webex platformy edukacyjnej. Ma ona pomagać m.in. w poznawaniu i wykorzystywaniu możliwości środowiska Webex w codziennej pracy.

Zapowiedziane pod koniec października br. nowości znajdą zastosowanie w całej ofercie rozwiązań i usług Cisco Webex, w tym w środowisku Webex Suite, a także urządzeniach Cisco Collaboration, Webex Contact Center, Webex Connect i Webex Control Hub. Na zasadzie pilotażu z nowych rozwiązań korzystają już niektórzy klienci Cisco, w tym McLaren Racing i Team DSM.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *