Cisco przedstawiło całkowicie nowy pakiet Webex Suite – nie tylko ze zmienioną szatą graficzną, ale przede wszystkim z szeregiem innowacyjnych rozwiązań, które pozwalającymi zapewnić środowisko pracy hybrydowej i organizację wydarzeń zdalnych na równych zasadach dla wszystkich. Jak informują przedstawiciele producenta, od września zeszłego roku w platformie Cisco Webex pojawiło się ponad 800 nowych funkcji.
W najbliższej przyszłości w nawet 98% spotkań brać będzie udział co najmniej jeden uczestnik zdalny. Hybrydowy sposób działania (łączący kontakty zdalne i bezpośrednie) przekłada się na długotrwałe zmiany w kulturze pracy, zaangażowaniu w wydarzenia i oczekiwaniach stawianych przed technologią. Jak wskazują specjaliści, wiąże się to z potrzebą poczynienia szerokich inwestycji poza tradycyjną salą konferencyjną, aby sprostać wymaganiom nowego modelu pracy. Niestety ale rozwiązania tymczasowe, które miały zastosowanie w trakcie pandemii, na dłuższą metę nie wystarczą.
„Dzięki wszystkim zmianom wprowadzonym przez nasz zespół w platformie Webex – ponad 800 nowych funkcji i urządzeń od września zeszłego roku – możemy się dziś pochwalić najbardziej kompleksowym na rynku rozwiązaniem do obsługi spotkań, połączeń, przesyłania wiadomości i zarządzania wydarzeniami. Nasze technologie napędzają przyszłość pracy hybrydowej” – zapewnił Chuck Robbins, prezes Cisco.
Nowe rozwiązania Cisco Webex obejmują:
· Większą wartość: Nowy pakiet Webex Suite jest pierwszym na rynku zestawem narzędzi do pracy hybrydowej, oferującym w ramach jednej usługi spotkania, rozmowy, wiadomości, możliwość przeprowadzania ankiet i organizacji wydarzeń za cenę niższą nawet o 40% w porównaniu z kosztem pojedynczych aplikacji, zapewniają przedstawiciele Cisco.
· Kompleksowość: Jak twierdzą specjaliści producenta, rozbudowana platforma do zarządzania wydarzeniami jest niezbędna w nowej erze wyzwań hybrydowych. Pełne możliwości pierwszego w branży kompleksowego rozwiązania do obsługi wydarzeń w skali globalnej będą dostępne po zakończeniu procesu przejęcia firmy Socio przez Cisco.
· Narzędzia interakcji z uczestnikami: Ankiety, quizy, Q&A i wiele innych rozwiązań wspomaganych przez Slido, to pierwszy w branży pakiet do angażowania uczestników, który zostanie zintegrowany w ramach całej oferty. Ankietowanie jest już dostępne w aplikacji Meetings, a wkrótce pojawi się także w aplikacji Events.
· Inteligencję audio: Opierając się na funkcjach Webex w zakresie niwelowania szumów i poprawy jakości mowy, użytkownicy będą mogli optymalizować dźwięk dla zdalnych i współdzielonych przestrzeni roboczych za pośrednictwem My Voice Only. Dzięki temu możliwe będzie eliminowanie szumów, w tym wyciszenie toczących się w tle rozmów, i skupienie się wyłącznie na głosie głównego mówcy. Funkcja My Voice Only będzie dostępna globalnie od sierpnia 2021 roku.
· Inteligencję kamery: Funkcjonalność People Focus pojawi się w platformie Webex jeszcze w tym roku. People Focus wykorzystuje uczenie maszynowe i technologię sztucznej inteligencji do indywidualnej zmiany kadru uczestników spotkania, którzy są rozproszeni po sali konferencyjnej, dzięki czemu rozmówcy będą mogli efektywnie wykorzystywać język ciała, mimikę i inne elementy niewerbalne.
· Urządzenia przyszłości: Webex Desk to wydajne, wielozadaniowe urządzenie, zaprojektowane z myślą o pracy zarówno z biura, jak i z domu. Nowoczesną interakcję umożliwia również system RoomOS, który usprawnia procesy robocze i pracę w grupach. Z kolei platforma Webex Assistant Skills daje szerokie możliwości zastosowania poleceń głosowych dla urządzeń Webex.
· Bezpieczeństwo obsługi: za sprawą rozwiązania zapobiegającego utracie danych w czasie rzeczywistym, które automatycznie blokuje i usuwa poufne informacje znajdujące się np. w wiadomościach. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą zablokować możliwość przechowywania w chmurze treści niejawnych, zamiast redagować lub usuwać je po opublikowaniu. Ponadto nowa odsłona aplikacji Cisco Webex będzie oferowała pełną rezydencję danych w regionie EMEAR. Umożliwi to użytkownikom z regionu EMEAR przechowywanie i przetwarzanie danych w ramach Unii Europejskiej oraz każdorazowe szyfrowanie end-to-end z weryfikacją tożsamości. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli wybierać pomiędzy funkcjonalnością, a bezpieczeństwem, podsumowują przedstawiciele Cisco.