AplikacjeRynek

Cisco Webex – innowacje zwiększające wydajność pracowników i wspomagające powrót do biur

Według najnowszego badania Cisco „Workforce of the Future”, pracownicy z Polski chcą mieć możliwość wyboru miejsca, z którego będą wykonywać swoje obowiązki – tak odpowiedziało 83% respondentów. Inne korzyści wynikające z przejścia na model pracy zdalnej, na które wskazuje wspomniana analiza to: praca w zespole rozproszonym (74% odpowiedzi) oraz wzrost autonomii (68%). Dodatkowo 69% badanych zwróciło uwagę na szybsze podejmowanie decyzji.

Cisco Webex – innowacje zwiększające wydajność pracowników i wspomagające powrót do biur

Jak czytamy w badaniu Cisco, aż 85% ankietowanych zapytanych, co zrobiliby, gdyby zajmowali stanowisko CEO, wskazało zapewnienie wydajnej współpracy i komunikacji jako priorytet w realiach nowej normalności. „Ostatnie miesiące pokazały, jak ważna jest możliwość odbywania spotkań wirtualnie. Do niedawna były one traktowane jako czas prowadzenia dyskusji. Obecnie stają się formą stałej współpracy w obrębie pojedynczego zespołu czy grup zespołów. Proces ten jest wspierany przez technologię” – komentuje Przemysław Kania, dyrektor generalny Cisco w Polsce.

Innowacyjne rozwiązania platformy Webex

I tak, przedstawiciele Cisco przygotowali szereg innowacji w platformie Webex, które pomagają użytkownikom – zarówno biurowym, jak i zdalnym – w zachowaniu efektywności przed spotkaniami, w ich trakcie oraz po, w większym stopniu niż to miało miejsce dotychczas:

  • Personalizacja wizerunku podczas spotkania – powiększono opcje widoku, aby użytkownik mógł wyraźnie zobaczyć, jak będzie wyglądało jego tło. Może też wybrać tło wirtualne, gdzie dodano więcej opcji.
  • Bardziej intuicyjna obsługa – nowy design sprawia, że poszczególne funkcje są łatwiejsze do znalezienia. Unikają przy tym zasłaniania udostępnianego dokumentu czy obrazu wideo, jednocześnie dopasowując się do rozmiaru ekranu użytkownika. Jeżeli chcemy napisać do kogoś wiadomość, obecnie wystarczy przesunąć kursor na nazwę użytkownika. Z kolei modyfikacji funkcji audio można dokonać, przesuwając kursor nad swoją nazwę użytkownika.
  • Możliwość dopasowania do indywidualnych potrzeb – Jeśli np. użytkownikowi nie odpowiada fakt, że ekran wypełnia duży szary prostokąt, ponieważ osoba, która mówi, ma wyłączoną funkcję wideo, aplikacja umożliwia ukrycie uczestników nieużywających tej funkcji. To i szereg innych ustawień wystarczy dopasować raz, aby korzystać z nich podczas kolejnych spotkań.
  • Wyeliminowanie hałasu w tle – Technologia Cisco BabbleLabs pozwala na wyciszenie hałasu, jednocześnie wzmacniając głos osoby mówiącej.
Przeczytaj również
Mamy rekord inwestycji w start-upy w Polsce, ich wartość przekroczyła 2,1 mld zł

Technologia wspiera bezpieczny powrót do biur

Przygotowując się na powrót pracowników do biura, organizacje muszą zoptymalizować przestrzeń, w której będą pracować, uwzględniając nowe wymogi sanitarne oraz umożliwiając utrzymanie bezpiecznej odległości. Do tego celu niezbędne jest opracowanie przejrzystych metod komunikacji dotyczącej wdrażania nowych zasad postępowania, uważają eksperci Cisco i wskazują odpowiednie dane oraz narzędzia, które ułatwiają to zadanie.

· Jeszcze więcej czujników środowiskowych w urządzeniach Webex

Wcześniej Cisco zaprezentowało czujniki wykrywające dźwięki, co pozwalało określić liczbę osób w pomieszczeniu. Obecnie umożliwiają one także wskazanie, które przestrzenie są wolne, a w których znajduje się zbyt dużo ludzi. Ponadto pozwalają na zbieranie informacji odnośnie temperatury w pomieszczeniu, wilgotności, jakości powietrza i światła. Dodatkowo, dzięki uczeniu maszynowemu, Webex pozwoli określić, czy nie przekroczono limitu pracowników w danej przestrzeni, licząc zarówno osoby w maskach oraz bez nich (niezależnie, w której części pokoju się znajdują). Dzięki identyfikacji problemów organizacje mogą zwiększyć produktywność i komfort uczestników spotkań zarówno tych odbywających się w biurze, jak i zdalnie – podkreślają specjaliści producenta.

· Webex Room Navigator: nowe urządzenia dla wewnętrznych i zewnętrznych miejsc spotkań

Firmy muszą zmienić podejście do przestrzeni, w której są prowadzone spotkania, zapewniając bezpieczeństwo i optymalizując ich efektywność, uczulają przedstawiciele Cisco. Dwie wersje nowego Webex Room Navigator to narzędzia zawierające wszystkie wymienione wcześniej czujniki. Umieszczone na zewnątrz lub wewnątrz miejsca spotkań umożliwiają one inteligentną i bezpieczną rezerwację pomieszczenia jego użytkownikom oraz stanowią źródło danych dla menedżerów IT oraz administratorów samego obiektu biurowego. Webex Room Navigator w wersji „out-of-room” upraszcza proces wyszukiwania i rezerwacji pomieszczenia; w jasny sposób pokazując, kiedy sala jest wolna i automatycznie zmieniając status na „zajęte”, kiedy do niej ktoś wchodzi. Aktywacja może nastąpić przez dotyk, a w sytuacji, gdy chcemy uniknąć dotykania potencjalnie zainfekowanej powierzchni – za pośrednictwem głosu. Z kolei wersja „in-room” wysyła powiadomienia dotyczące m.in. zachowania właściwej odległości, harmonogramu sprzątania i pozwala na dokonanie rezerwacji, przebywając w pomieszczeniu. Obie wersje urządzenia wykorzystują technologię digital signange, dzięki której firmy mogą wykorzystać ekran do przekazywania ważnych informacji. Co ciekawe, funkcja „no-show” automatycznie wyczuwa, jeśli nikt nie przybył na zaplanowane spotkanie i likwiduje rezerwację, czyniąc w ten sposób pomieszczenie dostępnym dla innego zespołu.

Przeczytaj również
Rząd przygotowuje nowe ulgi dla innowatorów

· Webex Control Hub: wnikliwa, użyteczna analityka miejsca pracy

Jak wynika z doświadczeń ekspertów Cisco, mniej niż połowa wszystkich przedsiębiorstw dysponuje narzędziami pomiaru wykorzystania pomieszczeń biurowych, co oznacza, że brak im informacji koniecznych do ustanowienia właściwych harmonogramów sprzątania. Webex Control Hub dostarcza te ważne informacje i pozwala na wgląd w dane dotyczące wykorzystania pomieszczenia w przeszłości, niewykorzystanych rezerwacji pomieszczenia, mediany obłożenia pomieszczeń w danym obiekcie oraz poziomu natężenia hałasu. Dane umożliwiają optymalizację wykorzystania obiektów biurowych.

Narzędzia Cisco umożliwiają także integrację z rozwiązaniami partnerów. Oto przykłady:

Digital signage i komunikacja w zespole dzięki Appspace – dzięki prostej integracji z Webex Control Hub, Appspace oferuje firmom dynamiczne i nowoczesne systemy digital signage oraz możliwości komunikacji w ramach zespołów, zarówno w biurze, jak i w domu (pracownikom korzystającym z terminali wideo Webex Desk Pro).

Informacje na temat przestrzeni i narzędzi do współpracy dzięki Vyopta – biznes może podejmować działania w oparciu o szczegółowe dane dotyczące zasobów ludzkich, przestrzeni i technologii zarówno w biurze, jak i w modelu pracy zdalnej. To pozwala na inteligentne planowanie bezpiecznego powrotu pracowników do przestrzeni biurowej i optymalizację współpracy przy zastosowaniu Vyopta, rozwiązań Cisco i technologii UC pochodzących od firm trzecich.

Odnajdywanie drogi z MazeMap – Jeśli Twoja sala spotkań wypełni się maksymalną grupą uczestników (przy uwzględnieniu obecnych wymogów zachowania bezpiecznego dystansu), integracja z aplikacją MazeMap pozwala na identyfikację dodatkowego dostępnego pomieszczenia w pobliżu i skierowanie do niego części uczestników, dzięki czemu może ono być kontynuowane w wydajny sposób.

Przeczytaj również
Nowa spółka w Grupie Atende rozwija Smart Grid i IoT
Tagi

Komentarze

Dodaj także na LinkedIn feed

Powered by WP LinkPress