Globalny dystrybutor Exclusive Networks ogłosił wyniki finansowe za rok 2020 wykazując wyraźny wzrost. Spółka zwiększyła swe przychody do 2,6 mld euro i odnotowała wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 8% w porównaniu do poprzedniego roku. W ubiegłym roku firma rozszerzyła także swoją globalną obecność poprzez trzy strategiczne akwizycje – wśród nich przejęcie spółki Veracomp (pozostałe dwie przejęte firmy to JJNET i Nuaware).
W 2020 roku Exclusive Networks przeprowadzała również dalszą cyfryzację operacji zaplecza oraz uruchomiła X-OD, opartą na modelu subskrypcyjnym platformę „dostaw na żądanie” dla rozwiązań i usług dostawców. Jak wskazują przedstawiciele dystrybutora, oba te czynniki przyczyniły się do rekordowego roku pod względem wyników operacyjnych.
“Pomimo całej niepewności i ograniczeń związanych 2020 rokiem, był on dla Exclusive Networks czasem dużej odporności, determinacji i świetnych wyników. Nie mam wątpliwości, że nasze dziedzictwo i specjalizacja w cyberprzestrzeni były czynnikiem sukcesu, który odnieśliśmy w tym okresie, dlatego też mają one tak głęboki wpływ na nasz przyszły kierunek jako firmy. Chcemy urzeczywistniać wizję świata opartego na pełnym zaufaniu. Jako specjalista w zakresie zaufanej infrastruktury cyfrowej, jesteśmy w pełni przygotowani do wspierania naszych partnerów w realizowaniu wielu możliwości, które stoją przed nami” – powiedział podczas konferencji online Jesper Trolle, prezes zarządu Exclusive Networks.
Podsumowując miniony rok, przedstawiciele dystrybutora wskazali również na osiągnięty w wielu regionach silny wzrost organiczny czy rozszerzenie portfolio o 17 nowych dostawców i ich ekspansję pod względem geograficznym. Podkreślano także możliwość wejścia na rynki 10 krajów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej dzięki przejęciu Veracomp (transakcję sfinalizowano 31 grudnia 2020 roku) oraz rozszerzenie obecności firmy w Hongkongu wraz z akwizycją JJNET.
„Występujące obecnie przyspieszone skupienie się organizacji na transformacji cyfrowej, coraz szybsze przyjęcie chmury i pracy rozproszonej, zwiększona zależność od bezpieczeństwa i integralności – to wszystko sprawia, że Exclusive Networks znajduje się w punkcie, w którym pojawia się ogromna szansa na dalszy, znaczący rozwój” – podsumował Andy Travers, EVP ds. sprzedaży i marketingu w Exclusive Networks.