BranżaRynek

Fujitsu będzie odpowiadać za cyfrową transformację Mazda Motor Europe

Producent samochodów wybrał Fujitsu do realizacji wielomilionowego projektu mającego na celu przekształcenie działań biznesowych w Europie zgodnie z ideą Connected Company. Dzięki pięcioletniemu kontraktowi, Mazda Motor Europe zamierza skrócić czas wprowadzania produktów na rynek i zoptymalizować koszty w ramach przejścia na najnowocześniejszą infrastrukturę chmurową. Fujitsu zajmie się modernizacją i automatyzacją kluczowych dla biznesu operacji IT Mazda Europe w 28 lokalizacjach na 23 rynkach europejskich (w tym w Polsce), w związku z transferem do chmury publicznej.

Fujitsu będzie odpowiadać za cyfrową transformację Mazda Motor Europe

Ofertę Fujitsu wybrano w ramach postępowania przetargowego. Jak wskazują przedstawiciele Mazdy, zadecydowały o tym m.in. perspektywy osiągnięcia większej elastyczności biznesowej, dzięki przejściu do chmury, która zastąpi wykorzystywaną dotąd przez koncern infrastrukturę lokalną. Fujitsu wdroży rozwiązania chmurowe, wykorzystując swoją wiedzę oraz doświadczenie z technologiami AWS i Oracle Cloud.

Tym samym firma staje się wieloletnim partnerem Mazda Motor Europe w zakresie modernizacji i automatyzacji infrastruktury. W ramach kontraktu, Fujitsu przeniesie Mazdę z istniejącej lokalnej infrastruktury IT do nowego modelu, osadzonego w chmurze publicznej. Ponadto wdroży najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz zarządzania finansami w chmurze.

“Dla Mazda Motor Europe przekonujące było uzasadnienie biznesowe, przedstawione przez Fujitsu oraz korzyści, jakie możemy osiągnąć, kontynuując nasze plany transformacji cyfrowej. Doświadczenie Fujitsu we wdrażaniu dużych platform usług i zarządzania w chmurze przekonało nas do odejścia od infrastruktury lokalnej. Infrastruktura AWS i Oracle Cloud nie tylko zapewnia większą elastyczność. Wzbogacona o podejście zorientowane na automatyzację, pomoże również utrzymać koszty pod kontrolą” – powiedział Alex Janssens, VP Information Technologies, Parts Supply & Logistics, CIO w Mazda Motor Europe.

Przeczytaj również
Comarch zwiększa przychody w I półroczu 2020 roku

Strategiczna inwestycja wiąże się dla Mazdy także z wdrożeniem rozwiązań DevOps, umożliwiając większą zwinność biznesową w oparciu o połączoną infrastrukturę AWS i Oracle Cloud. Łącząc AIOps, DevOps i FinOps, Mazda może inteligentnie koordynować infrastrukturę, aplikacje i usługi w hybrydowych ekosystemach chmury – dostosowując się do celów biznesowych, reagując na szybko zmieniające się potrzeby konsumentów oraz optymalizując zarówno wydatki na wykorzystanie chmury, jak i ogólne koszty infrastruktury IT, wskazali przedstawiciele producenta samochodów.

“Cieszę się, że będziemy realizować z Mazdą kolejny interesujący i długoterminowy projekt. To potwierdzenie naszej strategii i możliwości przeprowadzania dla klientów dużych, najlepszych w swojej klasie projektów transformacji cyfrowej. Siła relacji Fujitsu, zarówno z AWS, jak i Oracle, daje nam unikalną możliwość wspierania ważnych procesów, o kluczowym znaczeniu dla organizacji. To nasze podejście do transformacji cyfrowej i zaangażowanie przekonało Mazdę, że Fujitsu jest wciąż najlepszym partnerem dla jej przyszłego rozwoju” – podsumował Paul Patterson, CEO Europe Region w Fujitsu.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.