Rynek

Grupa Euvic przejęła spółkę ClickAd

Grupa Euvic przejęła od Funduszu 3TS CEE Fund SICAV-SIF zarządzanego przez 3TS Capital Partners większościowy pakiet akcji ClickAd SA, firmy operującej na rynku nowoczesnego marketingu, technologii oraz danych. Przedstawiciele zarządu Euvic zapowiada już kolejne akwizycje.

Grupa Euvic przejęła spółkę ClickAd

Zakup ClickAd to kolejna odsłona strategii Euvic – Integrator 2.0., a także wejście w nową przestrzeń biznesową, wskazują specjaliści firmy. Grupa działała dotychczas w czterech obszarach: Software Development, Body/Team Leasing, IT Infrastructure oraz Innovations. Obecnie rozpoczyna budowę piątego filaru – Digital. ClickAd jest pierwszą, ale nie ostatnią spółką, która będzie odpowiadała za rozwój tego obszaru.

„Zgodnie ze strategią Integratora 2.0 przygotowujemy się do kolejnych zakupów, które pozwolą nam rozwinąć nowy obszar działalności. Kupując udziały w ClickAd pozyskaliśmy partnera z kompetencjami, które dotychczas nie istniały w grupie. To kolejny krok na drodze do stworzenia kompleksowej i jednocześnie unikalnej oferty IT dla naszych klientów” – zapowiada Wojciech Wolny, prezes Euvic.

Strategiczny partner

Przypomnijmy, że grupa kapitałowa ClickAd istnieje na rynku od 20 lat. Należą do niej spółki ClickAd Interactive, All4affiliate oraz 360 e-com. Dwie pierwsze to agencje mediowe oferujące kompleksowe i nowoczesne usługi marketingowe. Powstają w nich analizy rynku, strategie i kampanie reklamowe, odbywa się planowanie oraz zakup mediów. Obie spółki zdobywały doświadczenie obsługując m.in. instytucje publiczne oraz spółki Skarbu Państwa.

Z kolei 360 e-com dostarcza autorskie usługi technologiczne sklepom internetowym. Są to zaawansowane technologie z zakresu AdTech (advertising technology) i MarTech (marketing technology). Firma specjalizuje się m.in. w retargetingu, a więc zachęcaniu osób już wcześniej zainteresowanych danym produktem czy usługą do powrotu na stronę i do zakupu.

Przeczytaj również
PKO BP Road2Cloud: staniemy się bankiem funkcjonującym w chmurze hybrydowej

„Obecność Euvic wśród akcjonariuszy ClickAd oznacza dla nas pozyskanie strategicznego partnera, który jest w stanie wesprzeć nas, nie tylko kapitałowo, ale przede wszystkim biznesowo. Euvic ma w swoim portfolio klientów, którym możemy zaoferować określoną wartość dodaną. Ze względu na skalę działalności, jej dynamikę i innowacyjne podejście do biznesu Euvic jest też gwarantem dalszego rozwoju naszej spółki” – zapewnia Maciej Teliszewski, prezes ClickAd SA.

Jak poinformowali przedstawiciele obu spółek, w ramach kontynuacji, w Radzie Nadzorczej ClickAd SA, pozostaje jej dotychczasowy przewodniczący – Zbigniew Łapiński.

Piąty filar, nowa jakość

Zakup akcji ClickAd to pierwszy krok do budowy piątego obszaru działalności biznesowej Euvic, wspomnianego już Digitalu. Grupa, która przygotowuje się już do zakupu kolejnych spółek, zamierza stworzyć kompleksowe usługi, wspierające firmy w ich cyfrowej transformacji.

„Pozyskaliśmy specjalistów w dziedzinie marketing technology, a także IP autorskich technologii przez lata opracowywanych przez ClickAd. Bazując na naszych wcześniejszych doświadczeniach z tworzenia filaru Infrastruktura, w kolejnej fazie skupimy się na poszukiwaniu synergii w rozwijaniu biznesu z nowym partnerem. To model sprawdzony, który z pewnością niebawem pozwoli nam na zwiększenie potencjału spółki i odpowiednio przemyślaną rozbudowę nowego obszaru działalności” – zapowiada Wojciech Wolny.

Rok 2020 to dla Euvic czas strategicznych zmian. Przypomnijmy, że w ostatnim czasie Grupa kupił także akcje Aden, spółki zajmującej się integracją systemów oraz rozwojem elektroniki, urządzeń IoT i kiosków informacyjnych. Zakup ten wzmocnił podstawowy obszar działalności grupy: Software Development (tworzenie oprogramowania na zamówienie wraz z usługami wdrożeniowymi).

Przeczytaj również
Productive24: Algorytmy zastąpiły programistów
Tagi

Komentarze

Dodaj także na LinkedIn feed

Powered by WP LinkPress