Rynek

HPE optymalizuje swój program partnerski

Firma Hewlett Packard Enterprise ogłosiła kolejne udoskonalenia programu HPE Partner Ready – ich celem jest pomoc partnerom w rozwoju w obszarze as-a-service, wykorzystywaniu rosnących możliwości rynkowych oraz zwiększaniu sprzedaży w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Program HPE Partner Ready na rok fiskalny 2021 ma zapewnić atrakcyjny model wynagrodzeń, dostęp do zasobów finansowych i różnorodnych możliwości wsparcia, informują przedstawiciele producenta.

HPE optymalizuje swój program partnerski

Obecnie blisko 70% rocznej sprzedaży HPE realizowana jest za pośrednictwem ekosystemu partnerskiego, który liczy ponad 80 tys. członków, a zamówienia w modelu HPE GreenLake w kanale partnerskim wzrosły o 85% rok do roku, wskazują specjaliści HPE.

Nowe aktualizacje programu obejmują:

Partner Experience:

  • Przygotowanie ofert wspomagane przez sztuczną inteligencję oraz zrobotyzowaną automatyzację procesów (RPA): aby usprawnić proces ofertowania, partnerzy mogą skorzystać z mechanizmu PSOE (Primary Storage Opportunity Engine), pozwalającego szybko przygotować ofertę zawierającą konfigurację sprzętową, dane dotyczące wymiarowania i wydajności oraz zaaprobowaną i konkurencyjną cenę.
  • HPE FlexOffers: firma ulepszyła również proces zakupu ofert promocyjnych poprzez umożliwienie partnerom tworzenia niestandardowych konfiguracji produktów na zamówienie z uwzględnieniem dodatkowych rabatów i, co ważne, wysyłanych od razu z magazynów dystrybucyjnych. Funkcja ta udostępniona zostanie dystrybutorom od listopada 2020 roku i zostanie wbudowana w narzędzie HPE iQuote.
  • Certyfikacje sprzedażowe: dostępne w roku fiskalnym 2021 za pośrednictwem nowego HPE Sales Pro Learning Center, to nowoczesne, intuicyjne, interaktywne i dostępne na urządzeniach przenośnych cykle szkoleniowe pozwalające na zdobywanie wiedzy odnośnie strategii HPE.
  • Program demo: program został rozszerzony o nowe możliwości i łatwiejszy dostęp do oferty HPE – umożliwia np. zakup sprzętu demonstracyjnego na własne potrzeby z wysokimi rabatami. Partnerzy mogą również uzyskać dostęp do nowych, interaktywnych wersji demo na HPE Demo Portal.

Model as-a-service:

  • Wsparcie adopcji modelu as-a-service: w roku fiskalnym 2021, HPE rozszerza możliwości współpracy w sprzedaży w oparciu o model HPE GreenLake. Poprzez dedykowany warsztat “HPE GreenLake Introduction and Business Planning Workshop” firma pomaga partnerom ocenić ich własną strategię w obszarze as-a-Service oraz dopasować strategię rozwoju do modelu usługowego.
  • Konkurencyjne wynagrodzenie: program HPE Partner Ready utrzymuje, jak wskazują przedstawiciele firmy, jeden z najbardziej konkurencyjnych modeli wynagradzania sprzedaży, oferując od 3 do 5 razy wyższe wynagrodzenie za sprzedaż w strategicznych obszarach biznesowych HPE, takich jak HPE GreenLake, portfolio pamięci masowej czy oprogramowania HPE Ezmeral.

MŚP:

  • Zabezpieczenie marży i ceny: firma wesprze partnerów skoncentrowanych na pozyskiwaniu nowych klientów oferując atrakcyjne rabaty oraz ochronę inwestycji partnera.
  • Promocje i nagrody: HPE poszerzy możliwości partnerów w sprzedaży do małych i średnich przedsiębiorstw, oferując programy promocyjne oraz nagradzając za pośrednictwem programu lojalnościowego i motywacyjnego HPE ENGAGE & GROW, równocześnie rozwijając ofertę HPE Financial Services dla segmentu MŚP.
  • Wspólna sprzedaż do sektora małych i średnich przedsiębiorstw: aby w pełni wykorzystać możliwości partnerów z całego ekosystemu partnerskiego HPE i zwiększyć rentowność wspólnych działań, firma rozszerzy możliwości współpracy między dostawcami rozwiązań i usługodawcami. Nowe oferty wspólnego działania dostępne są za pośrednictwem platformy i Cloud28 +.

„Każdego roku projektujemy program Partner Ready wsłuchując się w opinie partnerów, zapewniając w ten sposób wyjątkowe połączenie możliwości sprzedaży, zachęt i nagród finansowych, tak, aby pomóc partnerom osiągnąć wspólny sukces z HPE” – komentuje George Hope, Worldwide Head of Partner Sales w HPE. „Kanał Partnerski HPE wykazuje znaczące zainteresowanie strategią HPE w modelu as-a-service, dlatego kluczowe znaczenie ma wspieranie naszych partnerów za pomocą dostępnych programów, optymalizacji współpracy, poszerzaniu wiedzy pomagając w ten sposób wyróżnić się na rynku” – podsumowuje.

Jak informują przedstawiciele firmy, wymagania programu HPE Partner Ready z pierwszego półrocza roku finansowego 2020 zostały zachowane i przeniesione na rok finansowy 2021. Bez zmian pozostają progi obrotowe, wymagania dotyczące certyfikacji sprzedażowych i technicznych oraz ciągłego podnoszenia kwalifikacji, jak również te dotyczące kompetencji.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *