BranżaRynek

Klarna debiutuje w Polsce z opcją “Zapłać za 30 dni” i partnerstwem z H&M

Klarna – globalny bank detaliczny, dostawca płatności oraz serwis zakupowy – rozpoczęła oficjalnie działalność w Polsce. Firma uruchomiła popularną na świecie opcję odroczonych płatności „Zapłać za 30 dni”. Pierwszym partnerem fintechu w Polsce jest H&M, a współpraca obejmuje również dedykowaną, polskojęzyczną aplikację Klarny.

Klarna debiutuje w Polsce z opcją “Zapłać za 30 dni” i partnerstwem z H&M

Opcja „Zapłać za 30 dni” to proste i szybkie rozwiązanie, niewymagające zapłaty przy bramce płatności w internecie czy podawania numeru karty. Jak ono dokładnie działa? Po wysłaniu zamówienia, Klarna płaci sprzedającemu z góry, podczas gdy kupujący zyskuje 30 kolejnych dni na dokonanie płatności, bez odsetek i dodatkowych opłat. Kupujący mogą też łatwo przeglądać swoje zakupy online lub w aplikacji mobilnej, a Klarna przejmuje – tak od sprzedawców, jak i od kupujących – pełne ryzyko kredytowe czy też ewentualnych nadużyć.

Dzięki temu rozwiązaniu konsumenci mogą robić zakupy i płacić mądrzej, w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez odsetek oraz opłat, przekonują przedstawiciele Klarny. Dodatkowo, aplikacja umożliwia przeglądanie polecanych sklepów i zarządzanie płatnościami Klarny u zintegrowanych sprzedawców. Kupujący mogą czerpać inspirację z wyselekcjonowanych list zakupów, tworzyć i udostępniać spersonalizowane foldery (kolekcje), a także aktywować powiadomienia o obniżkach cen. Wkrótce w aplikacji dostępnych będzie wiele innych funkcji, zapowiadają specjaliści reprezentujący fintech.

„Naszym celem jest umożliwienie polskim konsumentom robienia zakupów, płatności i bankowania w bardziej inteligentny sposób, który naprawdę pasuje do ich sposobu życia” – powiedział Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny. „To dla mnie szczególna premiera, z racji na moje polskie korzenie. Cieszę się, że sektor e-commerce stał się motorem napędowym lokalnej gospodarki. Klarna jest tutaj, aby wzmocnić ten fenomen. Zaczynamy z naszym długoterminowym partnerem H&M, ale naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek” – dodał.

Przeczytaj również
Blisko 78 milionów transakcji w I kwartale 2020 roku – BLIK rozkręca się na dobre

Blisko 30% internautów chce korzystać z opcji “zapłać później”

Rzeczywiście, firma startuje w Polsce w momencie bardzo dynamicznego rozwoju sektora e-commerce. Według badań przeprowadzonych przez NEPA na zlecenie Klarny, w Polsce 96% internautów dokonało zakupów online w 2021 roku (i to we wszystkich grupach wiekowych, od 18-24 do 55-65 lat). Przy czym 33% Polaków robi zakupy online co tydzień, a 59% twierdzi, że robiłoby zakupy w Internecie tylko wtedy, gdyby musiało wybierać.

Do tego, według autorów analizy, nad Wisłą istnieje ogromne zapotrzebowanie na możliwość zapłaty później, już po odebraniu przesyłek. 29% badanych twierdzi, że użyłoby opcji „Zapłać później” przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji, lecz tylko 1 na 4 ją wypróbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu „zapłać później”, a 62% badanych uważa, że ​​częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.

Klarna zapowiada dalszy rozwój swojej obecności w Polsce, z lokalnym zespołem i biurem w Warszawie. Przypomnijmy, że firma ma już swoje europejskie biura w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *