Branża ITRynek

Lenovo po raz trzeci z rzędu odnotowuje dwucyfrowy wzrost przychodów

Przychody firmy za II kwartał wzrosły o 14% do poziomu 13,4 mld USD. Był to największy kwartalny wzrost przychodów w ciągu niemal czterech lat, a także trzeci z rzędu dwucyfrowy wzrost kwartalny r/r. Zysk przed opodatkowaniem w II kwartale wyniósł 213 mln USD, co oznacza wzrost o 89% w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Lenovo po raz trzeci z rzędu odnotowuje dwucyfrowy wzrost przychodów

Dział PC and Smart Devices przekroczył próg przychodów w wysokości 10 mld USD i powrócił jako niekwestionowany światowy lider na 1. miejsce wśród producentów komputerów PC, z udziałem w rynku na poziomie 23,7%*. Z kolei dział Mobile Business Group osiągnął na całym świecie próg rentowności operacyjnej Motoroli. Natomiast Data Center Group rozwija się najszybciej spośród trzech największych dostawców serwerów x86** – podają przedstawiciele Lenovo.

W II kwartale roku finansowego zysk przypadający na akcjonariuszy Lenovo wzrósł do 168 mln USD, o 91 mln USD w porównaniu z ubiegłym kwartałem i o 29 mln USD w ujęciu rok do roku. Podstawowy zysk na akcję w drugim kwartale roku finansowego wyniósł 1,41 centa USA, czyli 11,06 centa hongkońskiego. Rada Dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 6,0 centów hongkońskich za akcję. „Ogłoszone dziś wyniki świadczą o tym, że strategia inteligentnej transformacji Lenovo nieustannie sprzyja zwiększaniu zarówno przychodów, jak i rentowności firmy. Jestem dumny z realizacji naszej strategii przekształceń oraz osiągania rentowności. Bez wątpienia jest to dla Lenovo okres solidnego, trwałego wzrostu i jestem przekonany, że nasza jasna misja, strategia oraz zdolności do jej realizacji będą przynosić jeszcze lepsze wyniki w kolejnych kwartałach” – powiedział Yang Yuanqing, prezes i CEO Lenovo.

W II kwartale roku finansowego 2018/2019 firma Lenovo kontynuowała nową fazę rozwoju zgodnie ze strategią inteligentnej transformacji, zawdzięczając to finansowej dyscyplinie, efektywności operacyjnej, a także coraz dłuższej liście innowacji technologicznych we wszystkich działach. Zdecydowane działania z poprzednich kwartałów związane z restrukturyzacją działów i nowymi możliwościami zwiększania efektywności zaczynają już wywierać istotny, korzystny wpływ na wyniki. W omawianym kwartale kluczowe działy Lenovo wykazały znaczący wzrost oraz mocną pozycję na rynku. Intelligent Devices Group (IDG) wykorzystuje synergię wspólnych platform i zasobów, dzięki czemu osiągnęła solidny wzrost przychodów o 10% w ujęciu rok do roku, na poziomie 11,84 mld USD.

Dział PC and Smart Devices (PCSD) w strukturze IDG uzyskał przychody w wysokości 10,2 mld USD, co oznacza wzrost o 18% r/r. Tym samym dział ten po raz pierwszy przekroczył próg przychodów w wysokości 10 mld USD. Lenovo jest obecnie nie tylko niekwestionowanym liderem światowym pod względem sprzedaży PC z rekordowym udziałem w rynku 23,7%,ale też nadal osiąga najwyższą w branży, 5-procentową rentowność. W omawianym kwartale odnotowano dalszy, solidny, dwucyfrowy wzrost wysokorozwojowych segmentów, takich jak sprzęt dla graczy Legion, stacje robocze ThinkStation oraz smukłe i lekkie urządzenia Yoga, ThinkPad oraz IdeaPad, co stanowi dobrą podstawę do zwiększania wolumenu, przychodów i zysków w przyszłości. Dział kontynuuje pomyślną realizację wizji inteligentnej transformacji, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty Smart IoT (Lenovo Smart Home Essentials), po wprowadzonym na rynek kilka miesięcy wcześniej ekranie Lenovo Smart Display.

Dział Mobile Business Group (MBG) w strukturach IDG również odnotował dalszą znaczną poprawę wyników w II kwartale. Sukces ten zawdzięcza strategii osiągania rentowności, w ramach której dział koncentruje się na zmniejszaniu wydatków, upraszczaniu oferty produktów oraz najbardziej dochodowych rynkach. W omawianym kwartale dział osiągnął istotny kamień milowy — globalny próg rentowności operacyjnej Motoroli — redukując wydatki operacyjne o 175 mln USD w porównaniu z II kwartałem w zeszłym roku. Warto szczególnie zwrócić uwagę na gwałtowny wzrost dostaw w Ameryce Północnej w ciągu tego kwartału — o 53,4% w porównaniu z II kwartałem w zeszłym roku. Dział uzyskał także wyższe marże. W regionie Ameryki Łacińskiej Lenovo plasuje się na 2. miejscu i w omawianym kwartale dział uzyskiwał nadal coraz większe przychody. Przychody, a także wolumen i rentowność znacznie wzrosły także w Chinach (odpowiednio o 84,6%, 279,4% i 25,2%).

Dział Data Center Group (DCG) Lenovo już piąty kwartał z rzędu osiąga coraz większe zyski (dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 9,5% r/r) wraz z 58 proc. wzrostem przychodów r/r do poziomu 1,5 mld USD. Innowacyjność Lenovo nie ogranicza się do rozwiązań wprowadzanych na rynek, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań hiperskalowych i infrastruktury definiowanej programowo (SDI), ale obejmuje też sposób wprowadzania tych technologii na rynek. Strategiczna współpraca z kluczowymi partnerami, np.zapowiedziane we wrześniu partnerstwo z NetApp, znacznie zwiększyły rynkowy zasięg Lenovo w segmencie pamięci masowej i zarządzania danymi. W segmencie rozwiązań hiperskalowych firma kontynuowała trzycyfrowy wzrost w ujęciu rok do roku, a przychody w segmencie SDI zwiększyły się o 150% — tym samym dział już siódmy kwartał z rzędu może się pochwalić wzrostem przekraczającym 100%. Dynamice rozwoju działu sprzyjał trzycyfrowy wzrost przychodów w Ameryce Północnej oraz dwucyfrowy w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu, w Chinach oraz w regionie Azji i Pacyfiku. We wszystkich regionach poprawiła się też rentowność.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *