Polacy to gamerzy - szacuje się, że mianem graczy można określić nad Wisłą niemal 20 milionów osób. Stanowią różnorodną grupę, wśród której znajdują się zarówno zapaleni gracze, jak i nieco bardziej „niedzielni”. Według ogólnopolskich badań przeprowadzonych na zlecenie firmy HP przez SW Research, ponad 47% graczy nie chce publicznie mówić, o tym, ile czasu spędza na graniu. Czego jeszcze nie ujawnia polski gamer? Czym nie chwali się głośno i dlaczego? Wspomniane badanie, w którym firma HP postanowiła zbadać preferencje i przyzwyczajenia graczy oraz odkryć ich „guilty pleasures”, czyli grzeszne przyjemności, pozwala zgłębić psychologię polskich gamerów. Wyniki pokazują, między innymi, że są oni zazwyczaj ostrożni, jeśli chodzi o ujawnianie różnych aspektów swojej pasji. Prawie połowa z nich nie jest chętna do publicznego dzielenia się informacjami dotyczącymi czasu, jaki poświęcają na gry. Nie chwalą się też swoimi osiągnięciami - około 42% nie chce opisywać tego, co dokładnie robi w grze, być może uważając to za element strategiczny. Co więcej, w sferze tajemnicy gracze wolą pozostawić również finanse. Aż 48,5% nie mówi też, ile wydaje na gry. Co ciekawe, grzeszne przyjemności graczy powiązane są również z kupowaniem gier na wyprzedażach. Niemal 1/3 graczy uznaje to za powód do wstydu. Mimo tych skrywanych "guilty pleasures", gracze nadal czerpią wiele radości i korzyści z gier. Gry stanowią dla nich źródło rozrywki (83,3%), możliwość ucieczki od rzeczywistości, odkrywania nowych światów i poczucie wolności. Istotnym motywatorem jest także możliwość rywalizacji z innymi graczami. Ponad połowa graczy ceni aspekty społeczne gamingu, takie jak interakcje z innymi graczami i przynależność do społeczności. Badani podkreślają również, że gry przynoszą wiele korzyści, takie jak poprawa refleksu, umiejętności obsługi komputera, znajomość języków obcych i kontrola emocji. „Dla młodego pokolenia gry komputerowe stały się niezastąpionym narzędziem rozwoju. To właśnie w grach mają oni możliwość eksperymentowania i popełniania błędów, co prowadzi do nauki wielu cennych umiejętności. To wirtualne środowisko stało się dla nich dość szybko wspaniałą przestrzenią do doskonalenia komunikacji, opanowywania języków, rozwijania umiejętności współpracy, multitaskingu, rozwijania koordynacji czy też koncentracji. Dla młodych ludzi, korzystanie z czasu spędzanego przy komputerze może być cennym przygotowaniem do dorosłości" - uważa Urszula Klimczak, Performance Coach NAVI. Dla polskich graczy wydajność komputerów, ich wszechstronność i możliwość konfiguracji podzespołów stanowią kluczowe kwestie. Polski gracz jest też świadomym użytkownikiem, który stara się być na bieżąco z najnowszymi technologicznymi trendami i dba o to, aby regularnie modernizować komputery. Co jednak istotne, służą im one nie tylko do rozrywki, ale także do nauki, pracy, komunikacji i innych form rozrywki, takich jak oglądanie filmów czy słuchanie muzyki. „Naszym celem jest stworzenie pełnego ekosystemu dla pasjonatów gier, który spełni ich wymagania. Biorąc pod uwagę fakt, że co trzeci laptop osobisty sprzedawany w Polsce może być kwalifikowany jako laptop gamingowy, jestem przekonany, że HP podąża w dobrym kierunku. W naszych urządzeniach wykorzystujemy rozwiązania hybrydowe, ponieważ dostrzegamy różne twarze polskich konsumentów” - podsumowuje Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska. Pełna treść raportu dostępna jest pod poniższym linkiem.