Podczas tradycyjnej już gali HP Partner Excellence Award 2020 - która z wiadomych względów odbyła się w tym roku online, za to w niestandardowej dla tego typu eventów konwencji telewizji śniadaniowej - wręczono nagrody w 14 kategoriach. Spotkanie przedstawicieli producenta z partnerami było także okazją do podsumowania osiągnięć firmy z minionego roku oraz przedstawienia jej strategii i planów na najbliższe miesiące. Podczas wydarzenia w studiu pojawili się różni goście, m.in. przedstawiciele partnerskich firm, w tym Krzysztof Jonak, EMEA Territory Sales Director w Intel oraz Arkadiusz Kwiatkowski, ODR Channel Sales Manager w Microsoft. Obecną sytuację w branży IT, pozycję HP oraz Programu Amplify skomentowali Andrzej Sowiński, Country Managing Director, HP Inc Polska oraz Paweł Miszkiewicz, Channel Manager w HP Inc Polska. „Rok 2020 był specyficznym rokiem, rokiem covid-owym, który zdeterminował bardzo dużo różnych aktywności. Od zmiany miejsca pracy – w domu, sposobu współpracy i prowadzenia biznesu w biurze” – powiedział Andrzej Sowiński. „Wyjątkowy rok wymagał wyjątkowego podejścia ze strony HP – wsparcie w budowaniu wiedzy i nowych kompetencji jest bardzo ważne – cały rok były prowadzone szkolenia.: webinary, tak techniczne, jak i sprzedażowe. Cieszyły się one bardzo dużym powodzeniem. Widzimy, że wiedza Partnerów się zwiększyła i przekłada się na wyniki sprzedażowe” – dodał Paweł Miszkiewicz. Zaprezentowano także dane dotyczące sprzedaży komputerów osobistych na polskim rynku (pochodzące z Q3 2020). I tak, HP po raz pierwszy od wielu kwartałów, zajęło pozycję lidera, sprzedając ich najwięcej. Ponadto, jak pokazuje badanie przeprowadzone przez GFK, na rynku konsumenckim w listopadzie 2020, po raz pierwszy w historii sprzedaży swoich urządzeń w Polsce, firma uplasowała się na pierwszym miejscu. Dodatkowo, według danych zebranych przez IDC za III kwartał 2020, w obszarze urządzeń drukujących, a dokładniej urządzeń przeznaczonych dla odbiorcy indywidualnego, HP udało się osiągnąć rekordowe udziału w rynku. Andrzej Sowiński poinformował także, iż firma zamierza skupić się w najbliższym czasie na rozwoju w czterech obszarach: komputerów osobistych (inwestując również w rozwój rozwiązań gamingowych oraz VR), urządzeń drukujących (z dodatkową uwagą skupioną na technologii druku 3D oraz druku przemysłowym), optymalizacji modelu biznesowego (skupiając się na dostarczaniu kompleksowych rozwiązań partnerom i rozwijając współpracę w ramach kanału partnerskiego poprzez program HP Amplify) oraz zrównoważonym rozwoju (czyli inwestowanie w rozwój, tak aby nie zaburzał on środowiska w którym funkcjonujemy). Nagrody za 2020 rok Kluczową częścią wydarzenia HP Partner Excellence Award 2020 był oczywiście moment przyznania nagród za miniony rok. Uhonorowane zostały następujące firmy: Z obszaru Commercial: w kategorii Stacje Robocze: TREE IT w kategorii Urządzenia Drukujące HPS i OPS: FABRYKA KOLORÓW w kategorii PC: ROLV GROUP w kategorii Kontraktowe Usługi Druku: DKS w kategorii Materiały Eksploatacyjne: JM DATA w kategorii Serwisy Partnerskie: WASKO w kategorii DAAS i usługi bezpieczeństwa: MAT USŁUGI INFORMATYCZNE w kategorii Online: PRINTEX w kategorii Partner Proximity: HANZO ŁUKASZ PIOTROWIAK w kategorii Dystrybutor Roku: AB Z obszaru Retail: w kategorii Notebooki: RTV EURO AGD w kategorii Urządzenia Drukujące HPS: MEDIA EXPERT w kategorii Materiały Eksploatacyjne: RTV EURO AGD w kategorii Komputery Stacjonarne AiO: MEDIA MARKT