AplikacjeRynek

SAP otwiera platformę SAP Ariba Discovery i udostępnia bezpłatne narzędzia do pracy zdalnej

SAP chcąc pomóc organizacjom, które szukają różnych narzędzi i sposobów na zapewnienie ciągłości działania, wprowadza bezpłatny dostęp do wybranych rozwiązań ułatwiających zdalne zarządzanie biznesem nie tylko związanych z pracą zdalną, ale także przerwanymi łańcuchami dostaw.

SAP otwiera platformę SAP Ariba Discovery i udostępnia bezpłatne narzędzia do pracy zdalnej

SAP obsługuje największą na świecie sieć wsparcia łańcuchów dostaw, która obejmuje ponad 4 mln dostawców w 190 krajach. Łączna wartość transakcji dokonywanych za jej pośrednictwem to 3,2 bln USD. W odpowiedzi na szczególną sytuację wywołaną pandemią koronawirusa, firma otwiera dostęp do chmurowej platformy SAP Ariba Discovery dla wszystkich.

Wsparcie w przemodelowaniu łańcuchów dostaw

Każdy kupujący będzie mógł opublikować na platformie SAP Ariba Discovery informacje o najpilniejszych potrzebach w zakresie zaopatrzenia, a każdy dostawca będzie mógł na nie odpowiedzieć. Przedsiębiorcy zyskują także możliwość dokonania zakupów online w mniej obciążający sposób, a dostawcy będą mieli bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Taka formuła ma zminimalizować zakłócenia spowodowane m.in. opóźnieniami w wysyłce związanymi z przerwą w funkcjonowaniu zakładów przemysłowych, ładownością oraz trudnym do przewidzenia popytem konsumentów w czasach kryzysu.

Obecna sytuacja na świecie ma wpływ na funkcjonowanie wielu gałęzi gospodarki. Podjęcie decyzji o pracy z poziomu domowego zacisza jest rekomendowane przez WHO i rządy wszystkich krajów mierzących się z pandemią. „Udostępniając tę platformę mamy nadzieję, że przyczyni się to do zminimalizowania zakłóceń produkcyjnych wynikających z pandemii. Zadaniem platformy jest usprawnienie przepływu towarów i wsparcie przedsiębiorstw podczas zwiększonego rynkowego zapotrzebowania na poszczególne produkty” – mówią przedstawiciele SAP.

Każdy kupujący będzie mógł opublikować na platformie SAP Ariba Discovery informacje o najpilniejszych potrzebach w zakresie zaopatrzenia, a każdy dostawca będzie mógł na nie odpowiedzieć. Przedsiębiorcy zyskują także możliwość dokonania zakupów online w mniej obciążający sposób, a dostawcy będą mieli bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Taka formuła ma zminimalizować zakłócenia spowodowane m.in. opóźnieniami w wysyłce związanymi z przerwą w funkcjonowaniu zakładów przemysłowych.

Organizacja pracy i zarządzanie zespołem dzięki Remote Work Pulse

Praca zdalna z domu w czasach pandemii koronawirusa nowe doświadczenie dla wielu organizacji. Duża liczba pracowników na całym świecie pracuje teraz w ten sposób. Jednak, jak wynika z raportu firmy Buffer, już 33% firm działa w ten sposób na co dzień, niezależnie od zaleceń epidemiologów, a aż 98% pracowników chce pracować z domu. Istnieje szereg narzędzi cyfrowych, które wspierają ten tryb pracy. SAP proponuje przedsiębiorcom bezpłatny dostęp do nich.

Wielu z pracowników funkcjonuje w trybie home office po raz pierwszy. Nowe okoliczności mogą więc powodować ogólny niepokój, lęk i niepewność. W czasach społecznego dystansu, firmy muszą szczególnie zadbać o więzi między współpracownikami i odpowiedni puls organizacji. Regularna komunikacja, która uwzględnia ich potrzeby oraz uczucia to podstawa dobrego funkcjonowania organizacji w trybie zdalnym.

Aby dobrze zrozumieć swój zespół, firmy mogą korzystać z udostępnionego bezpłatnie przez SAP narzędzia Remote Work Pulse. Dzięki niemu można szybko sprawdzić, jakie odczucia mają pracownicy funkcjonujący na home office. Narzędzie pozwala również na przeprowadzenie bardziej dogłębnego badania potrzeb pracowników. Dzięki niemu można dokładnie zrozumieć bieżącą sytuację w organizacji i rozpoznać krytyczne węzły komunikacyjne lub procesy, które wymagają wprowadzenia najpilniejszych zmian.

Aby dobrze zrozumieć swój zespół, firmy mogą korzystać z udostępnionego bezpłatnie przez SAP narzędzia Remote Work Pulse. Dzięki niemu można szybko sprawdzić, jakie odczucia mają pracownicy funkcjonujący na home office. Narzędzie pozwala również na przeprowadzenie bardziej dogłębnego badania potrzeb pracowników. Dzięki niemu można dokładnie zrozumieć bieżącą sytuację w organizacji i rozpoznać krytyczne węzły komunikacyjne lub procesy, które wymagają wprowadzenia najpilniejszych zmian.

Zdalne zarządzanie rozproszonym zespołem

Z kolei zdalne zarządzanie rozproszonym zespołem może być znacznie łatwiejsze przy wykorzystaniu narzędzia SAP Concur Tripit. Do 31 marca 2020 r. przedsiębiorcy mogą zarejestrować się w systemie, dzięki czemu przez najbliższe 6 miesięcy zostanie im przyznany darmowy dostęp do usługi. Narzędzie umożliwia organizację, monitorowanie i kontrolę podróży służbowych pracowników – jednocześnie powiadamiając ich o ewentualnych zmianach, niebezpieczeństwach czy opóźnieniach. Jest to system, który szczególnie w sytuacji tak licznych utrudnień komunikacyjnych, ograniczy stres wywołany podróżą. Firmy, które już są klientami SAP i korzystają z Concur TripIT, otrzymają 6-miesięczny darmowy dostęp do platformy w wersji Premium.

Natomiast wychodząc naprzeciw potrzebie szkoleń online, bezpłatnie udostępnia platformę SAP Litmos. To intuicyjne narzędzie dostarczające szkoleniowcom wszystko, co niezbędne do przeprowadzenia kompleksowego szkolenia. „Obsługa wielu formatów zapewnia możliwość wielowymiarowej edukacji w najkorzystniejszej formie, dostosowanej do potrzeb organizacji a szereg funkcjonalności platformy – pełne zarządzanie procesem nauczania” – przekonują przedstawiciele SAP.

Wsparcie w doskonaleniu procesów

Aby zaś przedsiębiorstwa mogły doskonalić swoje procesy, by działać sprawniej odpowiadając na trudną sytuacje rynkową, SAP udostępnia bezpłatnie wszystkim przedsiębiorcom Ruum. Jest to platforma do zarządzania pracą, która umożliwia łatwe tworzenie, automatyzowanie i przeprowadzanie procesów na istniejących już procedurach. Narzędzie integruje wykorzystywane już systemy SAP i bez dodatkowych kosztów prowadzi do zwiększenia wydajności i szybszego osiągania wyników. Ruum pozwala na utworzenie przestrzeni do wspólnej pracy zdalnej – miejsca, gdzie można dzielić się pracą, delegować poszczególne zdania, ustalać terminy i jednocześnie monitorować postępy w wykonywaniu zadań.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *