BranżaBiznesRynek

SoftNet wykorzysta chmurę Oracle w modelu Cloud at Customer

Uruchomienie platformy Oracle Cloud w oparciu o maszyny Oracle Exadata działające w ośrodku przetwarzania firmy SoftNet pozwoli m.in. na zwiększenie wydajności i elastyczności wykorzystania zasobów IT, przy jednoczesnym zwiększeniu dostępności usług, co przełoży się na zwiększenie jakości usług oferowanych przez firmę SoftNet dla wymagających podmiotów z sektora bankowego. Wdrożenie w firmie SoftNet to największy, jak dotąd, kontrakt dotyczący wdrożenia rozwiązania chmurowego w historii Oracle Polska.

Wyspecjalizowana m.in. w usługach IT dla sektora bankowego firma SoftNet będzie korzystać z platformy Oracle Cloud w modelu Cloud at Customer. SoftNet realizuje m.in. projekty integracyjne, dostarcza usługi infrastrukturalne, outsourcingowe i konsultingowe. Z oferowanych przez krakowską spółkę rozwiązań korzysta obecnie ponad 130 polskich banków. Platforma technologiczna, na której tworzone są rozwiązania dla klientów spółki opiera się na rozwiązaniach Oracle. Technologie Oracle są wykorzystywane przez zespół krakowskiej spółki także w kontekście świadczenia usług hostingowych dla aplikacji bankowych działających w modelu SaaS. Takie rozwiązania są utrzymywane we własnych centrach danych firmy SoftNet.

Rozwiązania Oracle znajdują też zastosowanie m.in. w kontekście rozbudowy ośrodków przetwarzania SoftNet. „Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów i wymaganiom konkurencyjnego rynku zdecydowaliśmy się przenieść swoje obecne systemy do modelu cloud computing w chmurze Oracle Cloud” – mówi Andrzej Data, Prezes SoftNet. „Dla systemów działających w sektorze finansowym taka operacja jest szczególnie złożona, wymaga bowiem zapewnienia ścisłej zgodności z regulacjami nałożonymi przez KNF” – dodaje.

W ramach rozwoju środowiska przetwarzania danych utrzymywanego w ośrodkach przetwarzania SoftNet zadecydowano o wdrożeniu rozwiązań Oracle Cloud at Customer. Ich istotą jest umieszczenie sprzętu i oprogramowania zarządzanego przez Oracle w ośrodku obliczeniowym partnera lub klienta. „Instalacja dokonywana jest na maszynie sprzętowo-programowej Oracle Exadata i jest de facto fragmentem chmury publicznej Oracle, ale umożliwiającej korzystanie z mocy obliczeniowej, sieci oraz pamięci dyskowej na zasadzie usługi we własnym centrum danych. Takie podejście sprawia, że wrażliwe dane przetwarzane przez systemy IT pozostają w siedzibie użytkownika, a jednocześnie mogą być przetwarzane w najnowocześniejszym modelu chmurowym, zapewnianym przez Oracle Cloud” – podkreśla Jakub Madej, Regional Senior Sales Manager ISV & OEM na region CEE w firmie Oracle.

Na potrzeby zapewnienia najwyższego poziomu świadczenia usług, a zarazem skalowalności i elastyczności usług, firma SoftNet w modelu Cloud at Customer będzie wykorzystywać dwie maszyny Exadata. „Elastyczny model przydzielania mocy obliczeniowej pozwoli na swobodne skalowanie infrastruktury – począwszy od 2 procesorów w chmurze, aż do 94 procesorów w wybranej przez nas konfiguracji, jeśli będzie taka potrzeba” – zapewnia Marcin Kwaśniewski, dyrektor Development & Operations w firmie SoftNet. Co ważne, z przeprowadzonych testów wynika, że wykorzystane rozwiązanie pozwoli na znaczne zwiększenie wydajności działania środowiska bazodanowego. „Słuszność naszego wyboru została potwierdzona już podczas pierwszych testów bazy uruchomionej na Exadata w modelu cloudowym, gdzie został odnotowany wzrost wydajności na poziomie 35%” – mówi Marcin Kwaśniewski. „Nie bez znaczenia jest też fakt, że będziemy korzystać z usługi Oracle DB Cloud Extreme Performance, która dostarcza wszystkie dostępne opcje Oracle DB, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa jak i wydajności” – dodaje. Dodatkowo, wykorzystana zostanie usługa Oracle DB Cloud w modelu Universal Credits. W ramach programu Advanced Customer Support Services firma Oracle dostarczy również m.in. rozbudowane usługi wsparcia.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *