Cloud computingBiznes

Wydajna chmura napędza obroty w e-commerce

Zbliżające się popularne święta zakupowe, takie jak Black Friday czy Cyber Monday, zwiastują znaczący wzrost ruchu w sklepach online. Dla ich właścicieli to nie tylko okazja na osiągnięcie imponujących wyników sprzedażowych, ale i duże wyzwanie pod względem technologicznym. Zwłaszcza, że nawet 53% Polaków planuje zrobić zakupy w Black Friday on-line – wskazuje badanie przeprowadzone przez PwC.

Wydajna chmura napędza obroty w e-commerce

Podczas Black Friday ruch na stronach sklepów internetowych często podwaja się w stosunku do standardowego poziomu. Na stronach najchętniej odwiedzanych przez Polaków – czyli oferujących elektronikę czy modę – obserwuje się skok wizyt na poziomie 300-400% w ciągu dnia. Zmiany są wymierne, tylko ubiegłoroczna edycja Black Friday zwiększyła ruch w polskim e-commerce o 116% w porównaniu do reszty listopada. Największym zainteresowaniem cieszyły się wówczas branże mody i akcesoriów (wzrost liczby transakcji o 101%), AGD/RTV i elektronika (+84%) oraz sektor zdrowia i urody (+50%). Powyższe dane – zebrane przez Tpay – pokazują, że infrastruktura jest czynnikiem krytycznym dla zapewnienia odpowiedniego doświadczenia zakupowego. Miejsce, gdzie e-sklep jest hostowany, wpływa na budowanie zaufania między klientami końcowymi i marką. Przedstawicielom biznesu pozwala z kolei na elastyczność i skalowalność działań. Właśnie dlatego rozwiązania chmurowe dopasowane do indywidualnych potrzeb dobrze sprawdzają się w e-commerce.

Do wzmożonego ruchu warto przygotować się wcześniej

Przykładowo, inwestując w odpowiednią moc obliczeniową. Co istotne, celem nie powinno być jedynie zwiększanie nakładów. Chodzi raczej o rozsądne korzystanie z rozwiązań, które zapewnią potencjał szybszego wdrażania innowacji i rozwoju w zależności od potrzeb.

“Obserwujemy wzrost świadomości branży e-commerce, która stara się przygotować na wzmożony ruch, coraz częściej używając skalowalnej chmury obliczeniowej. Niemniej wciąż sporo decyzji jest odkładanych na ostatnią chwilę” – mówi Robert Paszkiewicz, VP na region Europy Środkowo-Wschodniej w OVHcloud. “W ubiegłym roku w okresie Black Friday wizyty na naszej stronie wzrosły o 53% w porównaniu do poprzedzających ten czas 2 tygodni. My również zadbaliśmy o to, by w tym newralgicznym okresie firmy otrzymały odpowiednią pomoc w zapewnieniu jak najlepszego doświadczenia zakupowego swoim klientom” – dodaje.

Chmura w e-commerce, zwłaszcza w Black Friday, sprawdzi się ze względu na możliwość obsługi dynamicznego ruchu oraz potrzebę natychmiastowego zwiększania skalowalności i wydajności systemów. Każda udana promocja to uderzeniowa dawka zapytań dla serwera w krótkim czasie, co może doprowadzić do przeciążenia. Badanie Uptime Institute szacuje, że awarie kosztują firmy nawet do 10% utraty przychodów – i to poza wyprzedażową gorączką. Chmura umożliwia zaś elastyczne skalowanie zasobów. Dzięki temu systemy e-commerce mogą automatycznie dostosować się do wzrostu ilości wizyt, unikając przestojów lub spowolnień. Odpowiednia konfiguracja oprogramowania e-sklepu, połączona z chmurą, gwarantuje nieprzerwane działanie platformy, jak pokazuje przykład Sportano.

“Usługa chmury publicznej od OVHcloud umożliwiła skuteczne przeniesienie danych od poprzedniego dostawcy, a dzięki opcji flex leasing możliwe było elastyczne dopasowanie mocy obliczeniowej oraz skalowanie zasobów w zależności od natężenia ruchu na stronie. To pozwoliło nam sprostać dynamicznym warunkom rynkowym” – tłumaczy Grzegorz Kupidura, Chief Technology Officer z firmy Sportano.

Stabilna infrastruktura technologiczna kluczem do sukcesu

Według szacunków Salesforce, Forrester Consulting oraz Izby Gospodarki Elektronicznej, dobrze dopasowana chmura obliczeniowa może zwiększyć sprzedaż nawet o 30%. Wpływa bowiem m.in. na dostęp do strony internetowej bez przerw czy spowolnień oraz doświadczenie użytkownika, w tym szybkość ładowania strony oraz bezpieczeństwo.

Ostateczny wpływ procentowy zależy od branży, wielkości sklepu i wydajności samej chmury publicznej. Jednak dla dużych podmiotów nawet kilkuprocentowe usprawnienie w infrastrukturze może oznaczać znaczący wzrost sprzedaży.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *