Rynek
Comarch inwestuje w rozwój na Bliskim Wschodzie
Najbliższe plany dotyczą otwarcia data center oraz stworzenia pierwszej linii wsparcia dla klientów z regionu. Będzie to już 4 centrum danych Comarch na świecie. Dotychczasowe znajdują się w Polsce, Francji i Niemczech.
Biuro Comarch w Dubaju istnieje od kwietnia 2004 r. Aktualnie działalność biura skupia się na klientach z regionu GCC (Gulf Cooperation Council) w skład którego wchodzą: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Oman, Arabia Saudyjska, Bahrajn, Kuwejt) oraz Azji i Afryki. “W tym regionie decydujące znaczenie ma lokalizacja Dubaju oraz fakt, że jest to doskonały hub, z którego bezpośrednio można dolecieć do kluczowych klientów” – zaznacza Bartosz Demczuk Business Unit Director Comarch Middle East. Comarch jest także obecny na rynku tureckim. Od 2005 r. wspólnie z firmą partnerską Bizofis, świadczy usługi elektronicznej wymiany danych (EDI).
W roku 2014 Comarch chce rozwinąć działalność skoncentrowaną głównie wokół sektora telekomunikacyjnego o takie rozwiązania, jak: CRM i Marketing, systemy transakcyjne dla banków, czy telemedycynę skupiającą się wokół nowoczesnych technologii usprawniających proces obsługi pacjenta i placówek medycznych.
Pomimo stosunkowo niewielkiej populacji (42 mln mieszkańców) region GCC notuje jedną z najwyższych na świecie konsumpcji dóbr luksusowych na obywatela. Średnie PKB per capita w regionie jest na poziomie 33 tys. USD. Nie bez znaczenia jest też struktura społeczeństwa. Blisko 50% populacji ma mniej niż 25 lat. Zjednoczone Emiraty Arabskie zaś są drugim po Holandii krajem z najwyższym współczynnikiem korzystania z mediów społecznych.
Z wydarzeń, które w najbliższym czasie, będą miały kluczowy wpływ na region warto wymienić World Expo Dubai 2020 i World Cup Qatar 2022. Oba wydarzenia o skali światowej wygenerowały już teraz blisko 1200 projektów.