BiznesAplikacjeCIO

Programy do pracy zdalnej w domu

Praca zdalna w domu jest coraz częściej rozważania i stosowana jest przez firmy. W ostatnim czasie niewątpliwie przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19 . Z tego powodu producenci najróżniejszych aplikacji i systemów do pracy grupowej i komunikacji, oferują użytkownikom możliwość przedłużonego testowania ich możliwości. Dzięki temu nieodpłatnie używać można m.in. Microsoft Teams, rozszerzonych planów G Suite czy rozwiązań telekonferencyjnych Cisco.

Programy do pracy zdalnej w domu

Przedstawiamy wybrane dostępne obecnie nieodpłatnie rozwiązania i programy do pracy zdalnej – warto przyjrzeć się bliżej przynajmniej niektórym z nich i przetestować, jak sprawdzają się w systemie pracy home office. Dobrym pomysłem może być również przetestowanie więcej niż 1 rozwiązania, ostatnie dni pokazują bowiem, że wraz z rosnąca liczbą telepracowników coraz częściej pojawiają się też problemy z funkcjonowaniem systemów pracy zdalnej.

Microsoft

Koncern z Redmond już wcześniej oferował darmową wersję systemu pracy grupowej Microsoft Teams – jednak w porównaniu do wersji płatnej jest ona dość poważnie okrojona. Teraz firma zdecydowała się na zaoferowanie użytkownikom możliwości testowania pełnego wydania przez 6 miesięcy – w ramach programu Office 365 E1 Trial https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/e1-trial-license

Google

Google udostępnił użytkownikom biznesowym oraz edukacyjnym korzystającym już z narzędzi G Suite/Google Classroom możliwość używania w pracy i nauce pełnej (zwykle płatnej) wersji systemu wideokonferencyjnego Hangouts Meet (w porównaniu z wydaniem podstawowym oferuje ona m.in. możliwość prowadzenia spotkań do 250 użytkowników czy rejestrowania i zapisywania ich do Google Drive). Więcej informacji znaleźć można na stronie Google https://cloud.google.com/blog/products/g-suite/helping-businesses-and-schools-stay-connected-in-response-to-coronavirus.

Cisco

Firma zdecydowała się na znaczące rozszerzenie zakresu funkcji darmowej wersji popularnego webowego rozwiązania do prowadzenia telekonferencji Webex – zniesiono m.in. ograniczenie czasu trwania połączenia, zwiększono maksymalną liczbę uczestników spotkania do 100 i wprowadzono opcję wdzwaniania się z telefonów stacjonarnych/komórkowych. Więcej informacji znajdziemy w oficjalnym blogu Webex. https://blog.webex.com/video-conferencing/cisco-webex-supporting-customers-during-this-unprecedented-time/

Avaya i Slack

Product popularnego systemu do komunikacji i współpracy online udostępnił użytkownikom nieodpłatnie biznesową wersję usługi Avaya Spaces (zwykle kosztującej 6 USD za jedno stanowisko) – aczkolwiek warto zaznaczyć, że oferta ta dotyczy wyłącznie instytucji rządowych oraz organizacji non-profit (więcej informacji znaleźć można na stronie firmy https://news.avaya.com/cp-spaces-coronavirus-response-reg?CTA=20US2-UC-DG-SPCOR-BLG&TAC=20US2-UC-DG-SPCOR-BLG). Na podobny krok zdecydował się również Slack – aczkolwiek w tym przypadku z darmowej wersji skorzystać mogą jedynie osoby i organizacje zaangażowane w badania nad koronawirusem lub zarządzaniem związanym z nim kryzysem (szef firmy, Stewart Butterfield, napisał o tym na Twitterze https://twitter.com/stewart/status/1239688337029390336).

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *