Rynek

Polska spółka Vasco Electronics wkracza na japoński rynek elektroniki

Blisko 26 mln jenów (w przeliczeniu nieco poniżej miliona złotych) pozyskała krakowska spółka Vasco Electronics, która pod koniec marca zakończyła kampanię na japońskiej platformie Makuake. Znana z produkcji innowacyjnych translatorów firma zamierza teraz podbić ten – wymagający dla producentów sprzętu elektronicznego – rynek. W czerwcu urządzenie Vasco Translator M3 zostanie zaprezentowane podczas Polish Festival w Japonii.

Polska spółka Vasco Electronics wkracza na japoński rynek elektroniki

Makuake to jedna z najpopularniejszych w Japonii platform finansowania społecznościowego, działająca podobnie jak znany Kickstarter czy Indiegogo. Obok funkcji crowdfundingowych zawiera także elementy e-commerce, umożliwiające przedsprzedaż oraz promocję produktów wchodzących na rynek. Właśnie to było celem spółki Vasco Electronics, która za pośrednictwem Makuake, od 23 lutego do 29 marca zgromadziła łącznie 889 wspierających i sprzedała 970 urządzeń Vasco Translator M3 – dodajmy, że polska firma zakładała  wstępnie pozyskanie 200 tys. jenów.

“O Japonii myśleliśmy już od dłuższego czasu. Tamtejszy rynek ma ogromny potencjał, ale jest niezwykle trudny ze względu na przepisy prawa oraz wymagania klientów. Przygotowywaliśmy się dość długo, pracując nad rozwiązaniami formalnymi, przygotowaniem urządzenia, instrukcji i wszystkiego, co potrzebne do rozpoczęcia sprzedaży. Nie wiem, czy jakakolwiek polska firma przed nami próbowała wejść z elektroniką na rynek japoński. To trochę jak zabieranie drzewa do lasu. Nasz produkt spodobał się jednak tak bardzo, że pomimo trudności udało nam się znaleźć odpowiedniego partnera na miejscu i rozpocząć od mocnego uderzenia, osiągając ponad 12 tysięcy procent celu na Makuake. Niedługo ruszamy z regularną sprzedażą online oraz w dwóch sklepach w Tokio” – skomentował Radosław Studnicki, dyrektor ds. rozwoju w Vasco Electronics.

Stworzony przez krakowską firmę translator to urządzenie, które staje się popularne na całym świecie. Niedawno został on wyróżniony prestiżową nagrodą Red Dot, zwaną „Oscarem designu”. Urządzenie obsługuje ponad 70 języków, w tym również te używane na Dalekim Wschodzie, takie jak japoński, chiński czy koreański, informują przedstawiciele spółki.

Vasco Electronics już od jakiegoś czasu patrzy w kierunku Azji – posiada przedstawicielstwo handlowe w Chinach, a także partnerów w Indonezji. Teraz zamierza podbić wymagający rynek japoński, a biorąc pod uwagę przywiązanie Japończyków do rodzimych, dobrze im znanych producentów elektroniki, zapewne nie będzie to łatwe zadanie. Jednak sukces działań na platformie Makuake może bardzo pomóc polskiej firmie w budowie świadomości jej produktu oraz marki.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *