Rynek
Comarch rozwija działalność w Hiszpanii
Wzmocnienie pozycji na rynku hiszpańskim ma także ułatwić ekspansję na rynki Ameryki Południowej. W początkowym okresie działalność firmy Comarch w Hiszpanii będzie skoncentrowana na pozyskiwaniu klientów z sektora finansowego, telekomunikacyjnego, a także handlu i usług.
Decyzja o rozbudowaniu struktur firmy Comarch na rynku hiszpańskim ma być podyktowana m.in. dobrymi perspektywami biznesowymi. “W ostatnich miesiącach widać wyraźnie ożywienie na rynku hiszpańskim. Gospodarka wraca na właściwe tory, prognozy wzrostu PKB są wyższe od wcześniejszych oczekiwań, a bezrobocie zaczyna spadać. Hiszpański rynek wewnętrzny jest atrakcyjny, a dodatkowo w Hiszpanii znajdują się centrale firm globalnych. Zatem obecność na miejscu przekłada się na biznes nie tylko w samej Hiszpanii, ale również w krajach Ameryki Łacińskiej. Pokładamy duże nadzieje we współpracy z tymi organizacjami nie tylko lokalnie, ale również globalnie” – mówi Borys Godowski, odpowiedzialny za rozwój działalności firmy Comarch w Hiszpanii.
Wzmocnienie pozycji firmy Comarch w Hiszpanii ma także charakter strategiczny. Przedstawiciele Comarchu liczą na rozszerzenie zawieranych z hiszpańskimi spółkami kontraktów także na ich podmioty zależne w regionie Ameryki Południowej. Dużym potencjałem na wspomnianych rynkach mają cieszyć się w szczególności rozwiązania bankowości detalicznej i korporacyjnej, a także rozwiązania OSS/BSS dla operatorów telekomunikacyjnych. Przedstawiciele firmy podkreślają, że w gronie obecnych klientów Comarchu już dziś nie brakuje hiszpańskich organizacji. Comarch realizuje projekty m.in. dla grupy kapitałowej Telefónica oraz hiszpańskiego oddziału koncernu BP.