W ramach nawiązanej współpracy SAS i Execon będą dostarczać zautomatyzowane i skalowalne rozwiązania wspierające podejmowanie decyzji w oparciu o dane, analitykę i sztuczną inteligencję. Dzięki temu partnerstwu, firmy z różnych branż – w tym bankowości, ubezpieczeń, telekomunikacji, sektora retail i administracji publicznej – będą mogły napędzać wzrost i innowacje oraz wzmacniać pozycję rynkową, poinformowali przedstawiciele obu spółek.
Execon – polska firma konsultingowo-wdrożeniowa – od 11 lat tworzy i wdraża złożone rozwiązania wspierające osiąganie celów biznesowych klientów w szybko zmieniającym się cyfrowym świecie. Angażuje się też w opracowanie strategii czy projektowanie CX.
“Partnerstwo z SAS daje nam ogromne możliwości rozszerzania portfela produktowego, co przekłada się na skuteczne realizowanie misji Execon, którą jest budowanie cyfrowego sukcesu naszych klientów przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć technologii, w tym analityki w czasie rzeczywistym, automatyzacji, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które nie tylko napędzają innowacje, ale też pozwalają optymalizować przyszłe koszty w organizacji” – skomentował Artur Lempkowski, CEO Execon.
SAS dostarcza z kolei innowacyjne narzędzia w zakresie analityki i AI, w tym techniki uczenia maszynowego, uczenia głębokiego, rozpoznawania obrazów, przetwarzania języka naturalnego, a także pomaga klientom wykorzystać potencjał danych do optymalizacji działań i budowania przewag konkurencyjnych.
“Analityka i sztuczna inteligencja zajmują dziś główne miejsca na liście inwestycji przedsiębiorstw, jako narzędzia, które pozwalają szybko reagować na zmiany i lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania. Nasza platforma analityczna SAS Viya upraszcza sposób wykorzystywania AI w różnych obszarach biznesowych. Głównym celem współpracy SAS i Execon jest wsparcie klientów w uruchamianiu inteligentnych procesów biznesowych oraz wdrażaniu zaawansowanych technologii w szybki i łatwy sposób” – podsumował Dominik Pruski, Senior Alliance Manager w SAS.