Branża ITRynek

MCI.Euroventures zainwestował w większościowy pakiet udziałów w Focus Telecom

Wysokość inwestycji w największego dostawcę chmurowych rozwiązań contact center, customer experience i usług komunikacji biznesowej w Polsce wyniosła 80,1 mln zł. Dzięki tej transakcji fundusz MCI umocni swoją pozycję inwestora w spółki działające w modelu Software as a Service (SaaS).

MCI.Euroventures zainwestował w większościowy pakiet udziałów w Focus Telecom

Do tej pory Grupa MCI Capital była mniejszościowym udziałowcem w Focus Telecom. Poprzez subfundusz InternetVentures FIZ w ramach wspólnego przedsięwzięcia z PFR Ventures, MCI posiadał ekspozycję odpowiadającą poniżej 15% udziałów w spółce. Pozostałe udziały należały do założycieli, PFR Ventures (poprzez fundusz InternetVentures) oraz innych inwestorów indywidualnych. W wyniku wspomnianej transakcji MCI.Euroventures kupił 80% udziałów w Focus Telecom, a 20% zachowają założyciele spółki.

“Zwiększenie zaangażowania w Focus Telecom jest odzwierciedleniem naszej strategii inwestowania w dojrzałe modele cyfrowe. Wielokanałowa komunikacja z klientem oraz wysokiej jakości zindywidualizowana i zautomatyzowana obsługa klienta staje się standardem rynkowym” – powiedział Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI Capital.

MCI zapowiada, że wzmocni zespół menedżerski Focus Telecom o osoby z dużym doświadczeniem, współpracujące wcześniej z funduszem, aby zrealizować takie cele jak budowanie wartości firmy w kolejnych latach poprzez rozwój produktu, procesów obsługi klienta, a także specjalną ofertę dla nowych sektorów i grup klientów. Ponadto MCI planuje zwiększyć całkowitą wartość inwestycji w formie dalszych M&A w Europie Centralnej i Wschodniej. Typowa wielkość inwestycji MCI wynosi 30-100 mln euro.

“Obecność MCI w strukturze firmy miała istotny wpływ na wzrost i sukces firmy, a dalsza współpraca zapowiada się jeszcze bardziej obiecująco. Kontynuacja tej relacji i większe zaangażowanie inwestora umożliwią Focusowi realizację ambitnych planów rozwojowych i innowacyjnych projektów” – skomentował Cezary Małuj, prezes i współzałożyciel Focusa.

Focus Telecom zatrudnia obecnie ponad 120 osób. Dostarcza systemy do zarządzania komunikacją w różnych kanałach (m.in., telefon, e-mail, czat, SMS, social media) oraz narzędzia do obsługi klienta (tzw. Customer Exprience as a Service), jak i również oferuje centralę telefoniczną w chmurze. Kontrahentami firmy są zarówno średnie, jak i duże podmioty mające zorganizowany proces obsługi klienta.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *