BranżaRynek

Asseco z dwucyfrowymi wzrostami we wszystkich segmentach i sektorach działalności w I półroczu 2021 roku

We wspomnianym okresie Grupa Asseco osiągnęła 6,8 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 18% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny wzrósł o 21% i ukształtował się na poziomie 672 mln zł. Zysk netto wyniósł natomiast 242 mln zł (+37%), a EBITDA osiągnęła poziom 1,03 mld zł (+15%) – poinformowali podczas spotkania z dziennikarzami przedstawiciele zarządu Asseco.

Asseco z dwucyfrowymi wzrostami we wszystkich segmentach i sektorach działalności w I półroczu 2021 roku

Po I półroczu 2021 roku zysk operacyjny non-IFRS Asseco wyniósł 826 mln zł i był wyższy o 22%, z kolei zysk netto non-IFRS, po wzroście o 24%, ukształtował się na poziomie 249 mln zł. Sprzedaż własnych produktów i usług informatycznych wyniosła 5,3 mld zł, co stanowiło 78% wszystkich przychodów. Grupa konsekwentnie realizowała strategię rozwoju i odpowiadając na nabierającą tempa cyfrową transformację procesów biznesowych firm oraz instytucji umocniła się we wszystkich segmentach i sektorach działalności, notując wspomniane już dwucyfrowe wzrosty wyników.

“Dzięki temu, że cyfryzacja procesów biznesowych stała się odpowiedzią na wiele wyzwań, przed którymi stoją obecnie firmy i instytucje, obserwujemy zwiększony popyt na nasze rozwiązania i usługi, co potwierdza dwucyfrowy wzrost portfela zamówień Asseco na 2021 r. w każdym z segmentów operacyjnych. Pozwala nam to z optymizmem patrzeć na drugą połowę roku” – powiedziała Karolina Rzońca-Bajorek, wiceprezes zarządu Asseco Poland.

Wyniki poszczególnych segmentów i sektorów

W izraelskim segmencie Formula Systems, w trakcie pierwszych 6 miesięcy bieżącego roku sprzedaż wzrosła o 20% do 4,4 mld zł, a zysk operacyjny o 18% do 339 mln zł. Z kolei przychody segmentu Asseco International osiągnęły poziom 1,7 mld zł, co oznacza wzrost o 12%. Zysk operacyjny zwiększył się natomiast o 15% i sięgnął 199 mln zł. Wreszcie w segmencie Asseco Poland sprzedaż wyniosła 751 mln zł, czyli o 17% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej, a zysk operacyjny był o 45% wyższy i ukształtował się na poziomie 137 mln zł. Jak wskazali przedstawiciele firmy, dynamiczny wzrost przychodów w tym segmencie odnotowano w sektorach instytucji publicznych (+26%) i przedsiębiorstw (także 26% przyrostu). Podkreślano także bardzo dobre wyniki spółki Asseco Data System w obszarach smart city, usług bezpieczeństwa i zaufania oraz edukacji.

Przeczytaj również
Cyfrowa transformacja trwa już w ponad połowie firm ubezpieczeniowych z Europy

Za 89% przychodów Grupy Asseco odpowiadają łącznie rynki zagraniczne reprezentowane przez segmenty Formula Systems (64%) oraz Asseco International (25%).

Za 41% przychodów ze sprzedaży Grupy odpowiada z kolei sektor przedsiębiorstw (2,8 mld zł), następnie sektor bankowości i finansów za 34% (2,3 mld zł) oraz instytucji publicznych za 25% (1,7 mld zł). I tak, w badanym okresie Grupa zwiększyła sprzedaż w sektorach: przedsiębiorstw i instytucji publicznych o 22%, a przychody sektora bankowości i finansów zwiększyły się o 10%.

Dobrze rozwija się także biznes chmurowy Grupy. Przypomnijmy, że Asseco Poland i Chmura Krajowa powołały w kwietniu spółkę Krajowy Operator Chmury Medycznej (Chmura dla zdrowia), która postawiła sobie za cel cyfryzację służby zdrowia oraz umożliwienie jednostkom medycznym świadczenia e-Usług. “Zaskoczyła nas liczba klientów, która zgłosiła się w tak krótkim czasie. Obecnie mamy ich już kilkuset. I choć skala póki co nie jest jeszcze tak duża, to wspomniane zainteresowanie oraz fakt, że ten biznes rośnie nam 28% rdr, jest sygnałem, że rozwiązania chmurowe sprawdzą się w różnych sektorach, nie tylko medycznym. Dlatego też nieustannie pracujemy nad rozwojem oferty chmurowej” – zapewnił Artur Wiza, wiceprezes zarządu Asseco Poland.

Akwizycje i portfel zamówień

Od stycznia do czerwca Grupa Asseco powiększyła się o 11 spółek – w samym drugim kwartale przejęto ich siedem. Najwięcej akwizycji odbyło się na rynku izraelskim – było ich również siedem. Na tamtejszym rynku miała też miejsce największa transakcja (o wartości 364 mln zł), a było nią przejęcie spółki Zap Group, będącej największą grupą witryn konsumenckich w Izraelu. Ponadto trzy akwizycje przeprowadzono na rynku europejskim i jedną na amerykańskim.

Przeczytaj również
Nowa usługa Salesforce zapewnia wsparcie dla procesów call/contact center

Jak poinformowano podczas spotkania, skonsolidowany portfel zamówień Asseco na 2021 rok w obszarze oprogramowania i usług własnych ma obecnie wartość ponad 10,1 mld zł. Oznacza to, że jest o 16% wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

W samym II kwartale 2021 r. Grupa odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 3,5 mld zł, co stanowi wzrost o 21%. Zysk operacyjny wzrósł o 15% i wyniósł 349 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 139 mln zł.

“Mamy za sobą bardzo dobre półrocze. Dwucyfrowe wzrosty wyników we wszystkich segmentach i sektorach działalności, przy jednoczesnym utrzymaniu rentowności, to powód do dużej satysfakcji. Geograficzna, sektorowa i produktowa dywersyfikacja biznesu przynosi wymierne efekty” – podsumowała Karolina Rzońca-Bajorek.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *