Rynek
Baseus chce umacniać pozycję na rynku słuchawek TWS
Chiński producent obecnie kontroluje ok. 2,5% światowego rynku bezprzewodowych słuchawek True Wireless Stereo. Strategia firmy Baseus zakłada jednak dążenie do znaczącego wzmocnienia pozycji w tym obszarze. Obecnie firma rozbudowuje sieć sprzedaży, także na rynku polskim i wzmacnia działania marketingowe.
Słuchawki bezprzewodowe są jedną z najszybciej rosnących kategorii produktowych w ofercie marki Baseus. Co istotne, udział firmy w segmencie audio systematycznie rośnie – od stycznia do listopada 2023 przychody Baseus ze sprzedaży produktów audio wzrosły o ponad 200% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Podobny wzrost dotyczył również wydatków na rozwój oraz promocję w tym obszarze. Jednocześnie, w ciągu ostatnich miesięcy Baseus wprowadził do oferty szereg modeli słuchawek bezprzewodowych skierowanych do różnych grup użytkowników i wyposażonych w różne funkcje, w tym aktywny system tłumienia hałasu ANC. Wyróżnikiem najnowszych modeli ma być m.in. stosunek jakości do ceny, a także funkcjonalność.
“Patrzymy realistycznie na sytuację na rynku, chcemy umacniać swoją pozycję w tym segmencie i z czasem stać się niezależną marką nr 1 w świecie słuchawek. Elementami tej strategii jest zarówno projektowanie i wprowadzanie na rynek nowych modeli bezprzewodowych słuchawek, jak i konsekwentne rozwijanie działów firmy odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż tych rozwiązań, lokalnych biur sprzedaży, czy zespołów ds. marketingu” – podkreśla Peter Bi, Baseus Country Manager CEE Team Central and Eastern Europe.
Rozwijana jest także lokalna sieć sprzedaży. Obecnie do grona partnerów Baseus w Polsce należą m.in. największe sieci sprzedaży elektroniki użytkowej, w tym Media Expert, RTV EURO AGD, Allegro, X-kom oraz Komputronik. “Rozbudowujemy sieć partnerów handlowych online i offline, tak by nasi klienci w Polsce mogli w przyszłości jeszcze wygodniej kupować nasze produkty. Liczymy też na opinie i wskazówki od klientów, które pozwolą nam tworzyć nowe, praktyczne i atrakcyjne wizualnie produkty dla polskich użytkowników” – dodaje Peter Bi.