Hybrydowy model praca stawia nowe wyzwania pracodawcom. Z badania nt. zmęczenia wideokonferencjami przeprowadzonego przez Dimensional Research wynika, że 81% ankietowanych przyznało, że pod koniec dnia wypełnionego spotkaniami wideo odczuwa fizyczne dolegliwości. Problem ten stara się rozwiązać firma Cisco, wprowadzając na rynek sprzęt Webex, który ma sprawić, by praca hybrydowa przynosiła tylko korzyści.
Nowy sposób pracy umożliwił pracownikom wykonywanie obowiązków zawodowych w praktycznie dowolnym miejscu na świecie, ale przyniósł ze sobą wiele wyzwań takich, jak hałas w tle oraz słaba jakość dźwięku i obrazu. Przedstawiciele Cisco przekonują, że rozwiązania sprzętowo-programowe zaprojektowane z myślą o nowych potrzebach użytkowników mogą rozwiązać te problemy. Potencjał nowych technologii ma także pomóc m.in. w:
● organizacji spotkań, których przebieg i sposób prowadzenia ograniczą zmęczenie;
● projektowaniu bardziej zrównoważonego miejsca pracy;
● tworzeniu inkluzywnego doświadczenia, które łączy ludzi na całym świecie;
● zapewnieniu jeszcze większej elastyczności w doborze miejsca i sposobu wykonywania pracy.
„W nowej rzeczywistości urządzenia Webex zostały zaprojektowane tak, aby w pełni wykorzystać to, co najlepsze w pracy hybrydowej. Użytkownicy urządzeń Webex deklarują większą produktywność oraz lepszą współpracę, a 65% twierdzi, że nigdy nie odczuwa frustracji podczas spotkań wideo” – mówi Snorre Kjesbu, starszy wiceprezes i dyrektor generalny działu Webex Devices w firmie Cisco.
Webex Room Bar
Specjaliści Cisco zaprezentowali nowość, jaką jest Webex Room Bar, czyli urządzenie do sal konferencyjnych, które zmienia pokoje spotkań oraz małe i średnie sale konferencyjne w centrum aktywnej współpracy – miejsce, gdzie ludzie mogą czuć się dobrze mimo dzielącej ich odległości. Sprzęt, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, kadruje wszystkie osoby obecne w pokoju, zapewniając równe możliwości uczestniczenia w rozmowie, niezależnie od miejsca, w którym pracują uczestnicy spotkania. Posiada także funkcję usuwania zakłóceń i ograniczania do minimum czynników rozpraszających uwagę, co sprawia, że dźwięk jest wyraźny. Cisco Webex jest kompatybilny z rozwiązaniami wideo innych firm, dzięki czemu można dołączyć do dowolnego spotkania także na innej platformie.
Webex Desk Series
Cała gama produktów Webex Desk Series pozwala użytkownikom łatwo zalogować się i zarezerwować dostępne urządzenie Webex za pomocą swojego profilu Webex, a następnie uzyskać dostęp do swoich kalendarzy spotkań, tablic i historii połączeń. Przypomina to zabieranie za sobą biurka tam, gdzie akurat mają usiąść. Jest odpowiedzią na współdzielone miejsca do siedzenia, które stały się wyzwaniem, ponieważ taki model skutkował utratą przez pracowników poczucia posiadania spersonalizowanej przestrzeni. Rozwiązanie jest dostępne m.in. na wielofunkcyjnych urządzeniach do pracy grupowej, takich jak Webex Desk Pro, czy modułowo przez Webex Desk Hub.
Kamera biurkowa Cisco 1080p
Nowa kamera biurkowa Cisco Desk Camera 1080p jest wyposażona w mikrofony dookólne i technologię wykrywania twarzy, która zapewnia najlepszą w swojej klasie automatyczną ekspozycję, automatyczną regulację ostrości i balans bieli. Kamera Cisco Desk Camera 1080p zapewnia doskonałą jakość obrazu na domowym monitorze czy laptopie, a także może być używana w biurze do hotdeskingu.
Co więcej, przedstawiciele firmy ogłosili udostępnienie na urządzeniach Webex technologii tłumaczenia w czasie rzeczywistym. Spotkanie tłumaczone jest na ponad 100 języków, a tłumaczenie pojawia się jako tekst na ekranie. Dostępne jest również tłumaczenie symultaniczne — spotkania są tłumaczone na żywo przez zawodowego tłumacza, co powoduje, że bariery geograficzne i językowe przestają istnieć.
Urządzenia z serii Webex Room, Desk i Board będą umożliwiać udostępnianie treści AirPlay za pośrednictwem RoomOS 11. Mają również obsługiwać bezprzewodowe udostępnianie treści przez Miracast z urządzeń z systemem Windows. Co więcej, użytkownicy będą mogli dostosowywać interfejsy swoich urządzeń. Urządzenia z serii Webex Desk i Board umożliwią również skorzystanie z trybu Kiosk – funkcji, która umożliwia firmie zastąpienie pierwotnego interfejsu użytkownika własną, indywidualnie dostosowaną aplikacją webową.