BiznesRynek

Firma Spartavity zbudowała nowy system zarządzania programem lojalnościowym dla LOTOS Paliwa

Rozwiązanie zbudowane na platformie Sparta Loyalty Platform obsługuje naliczanie punktów, rabatów i obsługę kuponów w czasie rzeczywistym. Jest wykorzystywane na potrzeby obsługi programu lojalnościowego Navigator dostępnego dla klientów ponad 500 stacji paliw LOTOS.

Firma Spartavity zbudowała nowy system zarządzania programem lojalnościowym dla LOTOS Paliwa
Źródło: Grupa LOTOS

Modernizacja systemu wykorzystywanego na potrzeby kompleksowej obsługi programu lojalnościowego Navigator miała na celu m.in. zwiększenie elastyczności zarządzania działaniami promocyjnymi, a co za tym idzie – zapewnienie jak najlepszych wrażeń klientom i wzmocnienie sprzedaży. “Celem projektu było dostarczenie dla LOTOS Paliwa narzędzia, które pozwoli firmie wygodnie i elastycznie zarządzać promocjami na jej stacjach paliwowych, bez technologicznych ograniczeń. Zaproponowaliśmy najbardziej kompleksową i nowoczesną wersję naszej platformy, dzięki której LOTOS Paliwa będzie mogła efektywniej obsługiwać swoich klientów” – podkreśla Tomasz Wawrzynów, dyrektor generalny firmy Spartavity.

W LOTOS Paliwa wdrożony został dedykowany, dostosowany do indywidualnych potrzeb biznesowych, system oparty na platformie Sparta Loyalty Program. Rozwiązanie wspierające działanie programu lojalnościowego Navigator pozwala m.in. łatwo przeliczać transakcje na stacjach, sprawnie zarządzać promocjami rabatowymi, akcjami związanymi z przyznawanym klientom punktom, a także – uruchamiać różnorodne promocje kuponowe. Wszystkie tego rodzaju operacje są realizowane w czasie rzeczywistym.

W ramach projektu zespół Spartavity zbudował dla programu lojalnościowego Navigator również moduł call center, obsługujący zgłoszenia uczestników programu oraz moduł komunikacji marketingowej, który pozwala na personalizację i targetowanie oferty LOTOS Paliwa. Dodatkowo, firma Spartavity uruchomiła dla LOTOS Paliwa dedykowaną aplikację mobilną Navigator. Za jej pośrednictwem klienci mogą m.in. aktywować wirtualną kartę lojalnościową i zamawiać nagrody, a także śledzić informacje na temat nowości, ofert i promocji dostępnych na stacjach LOTOS Paliwa.

Przeczytaj również
Co trzecia firma wdraża automatyzację i oczekuje poprawy efektywności

Przedstawiciele firmy Spartavity podkreślają, że branża paliwowa chętnie i skutecznie korzysta z programów lojalnościowych. Jest to bowiem jeden z kluczowych czynników – poza jakością obsługi oraz położeniem blisko miejsca zamieszkania – decydujących o wyborze konkretnej stacji benzynowej. Co więcej, według ekspertów Spartavity, dobrze dopasowany program lojalnościowy gwarantuje zwiększenie koszyka uczestnika programu nawet o kilkanaście procent. “Konsumenci zwyczajnie lubią, gdy stacja jest blisko ich domu i daje im coś więcej niż tylko paliwo. Auto musimy tankować bardzo regularnie, dlaczego więc nie odbierać za to darmowej kawy, hot doga czy nie myć gratis samochodu? Fenomenem w budowaniu lojalności w branży oli&gas jest to, że po otrzymaniu karty niemal każdy podświadomie staje się lojalnym klientem. To dziś dla firm ogromna wartość przekładająca się na lepszą sprzedaż” – mówi Tomasz Wawrzynów.

Firma Spartavity oferuje rozwiązania wspierające zarządzanie oraz funkcjonowanie programów lojalnościowych dla różnych branż w oparciu o autorską platformę Sparta Loyalty Program. Do grona firm wykorzystujących rozwiązania Spartavity w obszarze obsługi programów lojalnościowych oraz działań marketingowych i promocyjnych należą m.in.: Vistula Retail Group (Bytom), InPost, New Balance, Spar, Taranko, Briju i Szachownica.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.