Rynek

Fujitsu z tytułem Championa w niezależnym rankingu Canalys

Globalni analitycy IT przyznali Fujitsu tytuł Championa w zestawieniu Canalys 2022 EMEA Channel Leadership Matrix. Jak wskazują przedstawiciele firmy, jest on dowodem na najwyższy poziom zarządzania kanałem partnerskim i poprawę wskaźników z tym związanych rok do roku. Spółka Fujitsu otrzymała ten tytuł po raz trzeci. Jej partnerzy szczególnie wysoko ocenili zakres oferowanego wsparcia technicznego, poziom zarządzania oraz zaangażowania w potrzeby dystrybutorów technologii i resellerów.

Fujitsu z tytułem Championa w niezależnym rankingu Canalys

Wspomniane wyróżnienie podkreśla zaangażowanie Fujitsu w dwupoziomowy kanał partnerski w regionie EMEA. Już ponad 80% sprzedaży w nim jest realizowane za pośrednictwem partnerów, a Fujitsu planuje zwiększyć ten udział do 90% w ciągu najbliższych trzech lat, przenosząc bezpośrednich klientów strategicznych do kanału partnerskiego, poinformowali przedstawiciele spółki. Realizowane w jego ramach projekty koncentrują się na czterech strategicznych obszarach, jakimi są: transformacja cyfrowa oparta na danych, rozwiązania SAP, chmura hybrydowa i transformacja miejsc pracy.

“Cieszymy się, że w tym roku ponownie zostaliśmy wyróżnieni przez Canalys. To dowód na to, iż Canalys dostrzega, że Fujitsu stale rozwija się i dostraja do potrzeb kanału, koncentrując się na dostarczaniu odpowiedniego wsparcia we właściwym czasie, w prosty i przejrzysty sposób. Nieustannie poszerzamy możliwości naszego ekosystemu, zapraszając do niego mistrzów technologii i niezależnych dostawców oprogramowania – a wkład każdego z nich zostaje odpowiednio i sprawiedliwie doceniony” – skomentował Fernanda Catarino, Head of Channel, Alliances and Ecosystem Europe w Fujitsu.

Dostawcy technologii dostosowują się do dynamiki branży

Według ekspertów Canalys, branża IT szybko się zmienia, napędzana presją ekonomiczną i geopolityczną oraz długoterminowymi transformacyjnymi zmianami technologicznymi. Te i inne czynniki zwiększają presję na dostawców, aby wprowadzali innowacje w strategiach wejścia na rynek, angażowali partnerów i równoważyli wiele, często konkurujących ze sobą kanałów.

Przeczytaj również
Fujitsu: Myślimy w kategoriach potrzeb klienta, zaufania i długoterminowej współpracy

“Zapotrzebowanie na elastyczny, profesjonalny i zróżnicowany ekosystem partnerski jest większe niż kiedykolwiek. Klienci oczekują wsparcia, ponieważ projekty IT stają się coraz bardziej złożone, rosną zagrożenia z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz wyzwania dotyczące umiejętności technicznych. Jednocześnie kurczą się budżety. Dlatego teraz, bardziej niż kiedykolwiek, dostawcy tacy jak Fujitsu muszą priorytetowo traktować zadowolenie partnerów, tworzyć zaawansowane programy, narzędzia i platformy, nagradzać wiedzę i zarządzać konfliktami. Wszystko to przy jednoczesnym upraszczaniu procesów i zmniejszaniu kosztów administracyjnych” – powiedział Alastair Edwards, szef analityków Canalys.

W swoim najnowszym badaniu firma Canalys uwzględniła ponad 30 dostawców technologii, zarówno sprzętu, oprogramowania, chmury jak i cyberbezpieczeństwa, rozwijających kanały partnerskie w regionie EMEA. Pozycja dostawcy w zestawieniu Canalys Leadership Matrix jest określana na podstawie informacji zwrotnych od partnerów oraz szczegółowej oceny ostatnich działań i planów skierowanych do partnerów. Osiągnięcie statusu Championa oznacza, że dostawca zaprezentował najwyższy poziom doskonałości w zarządzaniu kanałem partnerskim w ciągu roku, w porównaniu z jego odpowiednikami z branży, zgodnie z oceną partnerów handlowych i analityków Canalys oraz poprawił wynik osiągnięty w roku ubiegłym.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.