Branża ITRynek

Grupa iliad chce przejąć właściciela sieci Play za 2,2 mld euro

Dzisiaj (21 września) roku Grupa iliad złożyła ofertę przejęcia 100% akcji spółki Play Communications SA (PCSA), właściciela 100% udziałów w P4 Sp. z o.o. (Play). iliad zaoferowała 39 zł za akcję Play. W ramach powyższej oferty iliad zawarł wiążące porozumienie z dwoma głównymi udziałowcami PCSA, zapewniające przejęcie pakietu kontrolnego PCSA wynoszącego 40,2% akcji.

Grupa iliad chce przejąć właściciela sieci Play za 2,2 mld euro

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione podobieństwa i korzyści, Zarząd Play pozytywnie podchodzi do oferty złożonej przez iliad. Widzimy przed nami wiele ekscytujących wyzwań na polskim rynku, takich jak: rozwój technologii 5G, wdrożenie oferty sieci szerokopasmowej, rozwój usług chmurowych oraz zaproponowanie nowego podejścia do telewizji. Cieszymy się, że będziemy mogli podjąć te wyzwania z naszym nowym przyszłym udziałowcem” – powiedział Jean-Marc Harion, prezes zarządu Play, komentując transakcję. “Jesteśmy przekonani, że iliad wesprze Play w utrzymaniu konkurencyjnej pozycji na polskim rynku oraz w inwestycjach w rozwój usług telekomunikacyjnych w Polsce, z korzyścią dla polskich klientów detalicznych oraz przedsiębiorców. Jednocześnie, jesteśmy w Play przekonani, że ta transakcja przyczyni się do międzynarodowego rozwoju grupy iliad” – komentują przedstawiciele PCSA.

Grupa iliad, zatrudniając 11 000 pracowników oraz posiadając 26 mln użytkowników swoich sieci telekomunikacyjnych we Francji i Włoszech. Złożona oferta zapewni iliad większościowy udział miejsc w Radzie Dyrektorów PCSA. Rada Dyrektorów PCSA zaakceptowała cenę zaoferowaną przez iliad oraz jednogłośnie zagłosowała za jej przyjęciem. Złożona oferta będzie wymagała teraz jedynie zgody Komisji Europejskiej.

Obie formy posiadają wiele podobieństw. “Play i iliad podjęły wyzwanie zrewolucjoanizowania rynków telekomunikacyjnych, na które weszły dając klientom wolność wyboru w dostępie do usług cyfrowych. Obie spółki mają wspólne DNA, posiadają silne marki oparte o wyraźne pozycjonowanie stosunku wartości do ceny. Innowacyjność, prostota i odpowiedzialność są podstawą strategii firm. Obie firmy wyznają wartości takie jak przedsiębiorczość i pasja w działaniu, jednocześnie stosując podejście ‘can do’ w realizacji swoich celów. Play i iliad mają wiele doświadczeń, którymi mogą się dzielić oraz wiele synergii, które mogą osiągnąć, a dotyczą one między innymi: najbardziej efektywnej struktury kosztów w sektorze telekomunikacyjnym, elastyczności biznesowej, kreatywności oraz dynamiki działania” – można przeczytać w oficjalnym komunikacie.

Play i iliad mają wiele wspólnego. Obie firmy weszły na ustabilizowane rynki telekomunikacji jako nowe podmioty kwestionując status quo, wprowadzając innowacyjne i proste oferty, które były w najlepszym interesie klientów. Dlatego też połączenie sił obu firm jest logicznym biznesowo ruchem. Po dokonaniu tej transakcji Play wkracza w nowy rozdział. Dokonania zespołu Play na rynku usług mobilnych są doskonałym fundamentem do dalszego rozwoju, w szczególności w segmencie stacjonarnych usług szerokopasmowych i ultra-szybkich usług szerokopasmowych, co do których iliad wniesie swoje doświadczenie. Cieszymy się, że iliad wkracza na polski rynek” – podsumowuje Thomas Reynaud, Prezes Zarządu Grupy iliad, komentując ofertę przejęcia pakietu kontrolnego.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *