Podczas tradycyjnej już gali HP Partner Excellence Award 2020 – która z wiadomych względów odbyła się w tym roku online, za to w niestandardowej dla tego typu eventów konwencji telewizji śniadaniowej – wręczono nagrody w 14 kategoriach. Spotkanie przedstawicieli producenta z partnerami było także okazją do podsumowania osiągnięć firmy z minionego roku oraz przedstawienia jej strategii i planów na najbliższe miesiące.
Podczas wydarzenia w studiu pojawili się różni goście, m.in. przedstawiciele partnerskich firm, w tym Krzysztof Jonak, EMEA Territory Sales Director w Intel oraz Arkadiusz Kwiatkowski, ODR Channel Sales Manager w Microsoft. Obecną sytuację w branży IT, pozycję HP oraz Programu Amplify skomentowali Andrzej Sowiński, Country Managing Director, HP Inc Polska oraz Paweł Miszkiewicz, Channel Manager w HP Inc Polska.
„Rok 2020 był specyficznym rokiem, rokiem covid-owym, który zdeterminował bardzo dużo różnych aktywności. Od zmiany miejsca pracy – w domu, sposobu współpracy i prowadzenia biznesu w biurze” – powiedział Andrzej Sowiński.
„Wyjątkowy rok wymagał wyjątkowego podejścia ze strony HP – wsparcie w budowaniu wiedzy i nowych kompetencji jest bardzo ważne – cały rok były prowadzone szkolenia.: webinary, tak techniczne, jak i sprzedażowe. Cieszyły się one bardzo dużym powodzeniem. Widzimy, że wiedza Partnerów się zwiększyła i przekłada się na wyniki sprzedażowe” – dodał Paweł Miszkiewicz.
Zaprezentowano także dane dotyczące sprzedaży komputerów osobistych na polskim rynku (pochodzące z Q3 2020). I tak, HP po raz pierwszy od wielu kwartałów, zajęło pozycję lidera, sprzedając ich najwięcej. Ponadto, jak pokazuje badanie przeprowadzone przez GFK, na rynku konsumenckim w listopadzie 2020, po raz pierwszy w historii sprzedaży swoich urządzeń w Polsce, firma uplasowała się na pierwszym miejscu. Dodatkowo, według danych zebranych przez IDC za III kwartał 2020, w obszarze urządzeń drukujących, a dokładniej urządzeń przeznaczonych dla odbiorcy indywidualnego, HP udało się osiągnąć rekordowe udziału w rynku.
Andrzej Sowiński poinformował także, iż firma zamierza skupić się w najbliższym czasie na rozwoju w czterech obszarach: komputerów osobistych (inwestując również w rozwój rozwiązań gamingowych oraz VR), urządzeń drukujących (z dodatkową uwagą skupioną na technologii druku 3D oraz druku przemysłowym), optymalizacji modelu biznesowego (skupiając się na dostarczaniu kompleksowych rozwiązań partnerom i rozwijając współpracę w ramach kanału partnerskiego poprzez program HP Amplify) oraz zrównoważonym rozwoju (czyli inwestowanie w rozwój, tak aby nie zaburzał on środowiska w którym funkcjonujemy).
Nagrody za 2020 rok
Kluczową częścią wydarzenia HP Partner Excellence Award 2020 był oczywiście moment przyznania nagród za miniony rok. Uhonorowane zostały następujące firmy:
Z obszaru Commercial:
w kategorii Stacje Robocze: TREE IT
w kategorii Urządzenia Drukujące HPS i OPS: FABRYKA KOLORÓW
w kategorii PC: ROLV GROUP
w kategorii Kontraktowe Usługi Druku: DKS
w kategorii Materiały Eksploatacyjne: JM DATA
w kategorii Serwisy Partnerskie: WASKO
w kategorii DAAS i usługi bezpieczeństwa: MAT USŁUGI INFORMATYCZNE
w kategorii Online: PRINTEX
w kategorii Partner Proximity: HANZO ŁUKASZ PIOTROWIAK
w kategorii Dystrybutor Roku: AB
Z obszaru Retail:
w kategorii Notebooki: RTV EURO AGD
w kategorii Urządzenia Drukujące HPS: MEDIA EXPERT
w kategorii Materiały Eksploatacyjne: RTV EURO AGD
w kategorii Komputery Stacjonarne AiO: MEDIA MARKT