Sztuczna inteligencjaRynek
Jak użytkownicy chcą korzystać z agentów AI? Którym typem osobowości jesteś?
Badanie Salesforce, przeprowadzone wśród 2552 amerykańskich konsumentów, identyfikuje cztery różne typy osobowości zainteresowane agentami AI: Life-Hacker, Tastemaker (Pionier Trendów), Minimalist (Minimalista), i Smarty Pants (Mądrala). Którym typem osobowości jesteś?
Wspomniana analiza wykazała, że większość konsumentów preferuje narzędzia, które pomagają im odnaleźć się w nadmiarze informacji i podjąć optymalną decyzję, tym samym ułatwiając życie. Badanie ujawnia również bogaty wachlarz możliwości dla agentów AI za pośrednictwem 4 kluczowych person:
- Smarty Pants (43%) – ceni świadome podejmowanie decyzji.
- Minimalista (22%) – priorytetem jest dla niego uproszczenie.
- Life-Hacker (16%) – dąży do wydajności.
- Tastemaker (15%) – pragnie spersonalizowanych rekomendacji.
Jak to dokładnie wygląda w liczbach?
1. Smarty Pants ceni sobie bycie dobrze poinformowanym, chce, aby agent AI zapewniał dokładną analizę opcji i jasno przedstawiał informacje, ułatwiając podejmowanie optymalnych i strategicznych decyzji.
- 53% chce, aby agent AI rozkładał złożone informacje na czynniki pierwsze i prezentował je w sposób, który ma dla nich sens.
- 52% potrafi działać wielozadaniowo, gdy jest to konieczne, ale generalnie lubi działać strategicznie.
- 54% uwielbia znajdować pomocne narzędzia, ale zawsze bada wszystkie opcje, aby podjąć świadomą decyzję.
- Przy zakupie nowego produktu konsumenci ci mają tendencję do przeprowadzania wielu badań, aby dowiedzieć się jak najwięcej przed jego użyciem.
2. Minimaliści z pokolenia X/Boomer, często mniej komfortowo czują się ze sztuczną inteligencją, chcą, aby agent uprościł dla nich proces podejmowania decyzji oraz wykonywał zadania w klarowny, pozbawiony zbędnych dodatków sposób. Preferują prostolinijne, pozbawione stresu podejście do życia.
- Ponad jedna trzecia (37%) chce, aby agent AI uczynił dla nich podejmowanie decyzji prostszym oraz odciążył ich z części zadań.
- 64% z nich to pokolenie X lub Baby Boomers.
- 58% nie czuje się komfortowo korzystając z narzędzi AI.
- 42% preferuje rozwiązania, które maksymalnie upraszczają ich styl życia.
3. Life-Hacker to użytkownicy obeznani z technologią, swobodnie posługujący się narzędziami AI, którzy chcą, aby agent zmaksymalizował wydajność, wielozadaniowość i działał jako osobisty menedżer projektu, pozwalając na szybszą realizację zadań.
- 52% chce agenta AI, który pomoże im działać szybciej i z maksymalną wydajnością.
- 56% czuje się komfortowo korzystając z narzędzi AI.
- 55% zawsze szuka sposobów, aby zrobić więcej w krótszym czasie.
- 57% uwielbia wielozadaniowość, zawsze chce łączyć zadania i oszczędzać czas.
- Podejmując decyzje, chcą wybierać mądrze i efektywnie.
4. Tastemakerzy – głównie z pokolenia Z/milenialsów – chcą, aby agent AI dostarczał spersonalizowane, wyselekcjonowane rekomendacje, dotyczące rozrywki, restauracji, produktów i nie tylko, zgodnie z ich unikalnymi gustami i preferencjami.
- 40% chce, aby agent AI polecał najlepsze programy do obejrzenia, restauracje lub produkty dostosowane specjalnie do nich.
- 54% to pokolenie Z lub milenialsi.
- 51% preferuje przemyślane, wyselekcjonowane sugestie zamiast ogólnych wskazówek.
- Kiedy otrzymują nowy produkt, personalizują każde ustawienie, aby dopasować je do swoich unikalnych potrzeb.