Rynek

JR Holding ASI S.A. inwestuje w OpenApp i wchodzi na rynek płatności e-commerce

JR Holding ASI S.A. podpisał umowę inwestycyjną z OpenApp sp. z o.o. i został strategicznym inwestorem spółki. Wkład JRH w wysokości 5 mln zł przeznaczony zostanie na wdrożenie platformy OpenApp na polskim rynku oraz dalszy rozwój jej funkcjonalności. 

JR Holding ASI S.A. inwestuje w OpenApp i wchodzi na rynek płatności e-commerce

OpenApp to innowacyjna platforma fintech, która skraca czas składania zamówienia w sklepach online do 10 sekund, nawet przy pierwszym zamówieniu klienta. Rozwiązuje w ten sposób jedną z największych bolączek e-commerce związaną z koniecznością ciągłego wprowadzania danych przez klientów, wskazują przedstawiciele JRH. Złożenie zamówienia wraz z płatnością odbywa się bez wprowadzania jakichkolwiek danych lub logowania się.

“Wszyscy byliśmy znużeni ciągłym wpisywaniem tych samych danych w formularzach, więc znaleźliśmy sposób, aby w praktyce zlikwidować checkout dla konsumenta w możliwie najbardziej intuicyjny sposób” – tłumaczy Witold Ferenc, założyciel OpenApp.

Dzięki inwestycji w OpenApp, JRH ASI S.A. wchodzi na szybko rosnący rynek checkoutu i płatności e-commerce, którego wielkość szacowana jest obecnie w Europie na ponad 6 mld EUR.  “Produkt OpenApp jest tak prosty w użyciu, że mamy przekonanie, iż szybko zdobędzie serca konsumentów. Kolejne funkcjonalności, takie jak anonimowe zakupy online, dają szansę na zbudowanie nowego standardu kupowania online na całym rynku europejskim” – komentuje January Ciszewski, prezes zarządu JR Holding ASI S.A.

Nie tylko rynek e-commerce

OpenApp obecna jest również na rynku e-grocery, z którego wywodzi się prezes spółki Witold Ferenc. Jak zapewniają jej przedstawiciele, udało się zbudować platformę do kompleksowego zarządzania “ostatnią milą”, która dzięki zaawansowanym mechanizmom machine-learning pozwala na osiąganie efektywności logistyki znacznie wyższych niż u europejskich liderów rynku, np. brytyjskiego Ocado. I tak, OpenApp Grocery wykorzystywana jest przez wiodących graczy na polskim rynku e-grocery i logistyki, m.in. przez Frisco.pl.

Przeczytaj również
Microsoft kupuje Nuance Communications, zapłaci niemal 20 mld USD

Dodajmy, że pierwszym inwestorem OpenApp w rundzie seed był INNOventure, krakowski fundusz zalążkowy, który inwestując środki prywatnych inwestorów, ze wsparciem mechanizmu Bridge Alfa, pomaga naukowcom, wynalazcom i przedsiębiorcom w rozwijaniu projektów biznesowych opartych o wyniki prac badawczo-rozwojowych. Portfel projektów technologicznych, w których rozwój i komercjalizację zaangażowany jest fundusz, obejmuje przedsięwzięcia z obszarów takich jak innowacyjne rozwiązania w e-commerce, sztuczna inteligencja w przemyśle, a także urządzenia medyczne, farmacja i biotechnologia.

JRH to z kolei notowana na rynku NewConnect spółka, koncentrująca się na działalności inwestycyjnej i zaangażowaniu w firmy z branż: cyfrowego biznesu, odnawialnych źródeł energii, gier komputerowych, medycznej, biotechnologicznej. Zgodnie ze strategią spółka chce zainwestować w obszarze Digital Business kwotę 200-500 mln zł do końca 2022 roku, podsumowują jej przedstawiciele.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *