Rynek

Nowe rozwiązania HPE ułatwią wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie

W ofercie HPE znalazły się rozwiązania, które w swoim założeniu mają ułatwiać wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji w zastosowaniach biznesowych. Na nową ofertę składają się zarówno usługi konsultingowe HPE Pointnext, jak i stosownie zoptymalizowane rozwiązania sprzętowe HPE Apollo.

Nowe rozwiązania HPE ułatwią wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie

Oferowane przez HPE usługi, powiązane z nimi aplikacje, a także rozwiązania sprzętowe mają stanowić odpowiedź na rosnące potrzeby biznesowe w zakresie wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji. Mają też ułatwiać wykorzystanie potencjału takich technologii w sposób dostosowany do specyfiki poszczególnych sektorów gospodarki. „Największe firmy technologiczne na świecie dużo inwestują w sztuczną inteligencję. Jednak większość przedsiębiorstw boryka się zarówno ze znalezieniem sensownych przypadków użycia, jak i z tworzeniem środowisk technologicznych, które obsłużą takie obciążenia. W efekcie powiększa się luka między liderami a maruderami”– podkreśla Beena Ammanath, wiceprezes ds. sztucznej inteligencji w HPE Pointnext. Jej zdaniem HPE zapewnia kompletne rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji. Obejmują one m.in. strategiczne doradztwo, wsparcie operacyjne, a także dedykowane rozwiązania technologiczne i wsparcie ze strony partnerów HPE – ich rolą będzie dopasowanie odpowiednich rozwiązań do indywidualnych potrzeb biznesowych.

W ofercie HPE znalazły się m.in.: zoptymalizowany pod kątem szybkiego trenowania modeli analitycznych wykorzystujących algorytmy głębokiego uczenia maszynowego system HPE Apollo 6500 Gen10, oparte na doświadczeniach konsultingowych HPE Pointnext warsztaty projektowe ułatwiające planowanie oraz realizację inicjatyw biznesowych związanych ze sztuczną inteligencją, a także – predefiniowane rozwiązania procesowe HPE Pointnext. Pierwszym z serii predefiniowanych rozwiązań odpowiadających na wybrane potrzeby branżowe jest usługa HPE Digital Prescriptive Maintenance, która pozwala zautomatyzować procesy związane z utrzymaniem sprzętu produkcyjnego. Wedle zapowiedzi rozwiązanie to integruje wszystkie istotne źródła danych w przedsiębiorstwie, a wykorzystane algorytmy predykcyjne pozwalają wykryć, kiedy urządzenie przemysłowe może ulec awarii, a mechanizmy uczenia maszynowego – dają możliwość zautomatyzowania działań mających na celu rozwiązanie problemu, zanim pojawią się szkody.

Przedstawiciele HPE podkreślają jednocześnie, że jednym z wyzwań stojących na drodze do sprawnego wykorzystania sztucznej inteligencji na dużą skalę i w realnych, dynamicznie zmieniających się warunkach jest trening modeli opartych na algorytmach głębokiego uczenia. Jest to proces iteracyjny, wymagający nierzadko dedykowanych i odpowiednio wydajnych rozwiązań sprzętowych. W tego rodzaju potrzeby wpisuje się – wyposażony w maksymalnie osiem procesorów graficznych (NVIDIA Tesla V100 – system serwerowy HPE Apollo 6500 Gen10. Zastosowane rozwiązania pozwalają na 3-krotne zwiększenie szybkości treningu modeli uczenia głębokiego w porównaniu do analogicznego systemu Apollo poprzedniej generacji. Jednocześnie, konstrukcja systemu HPE Apollo 6500 Gen10 zapewniać ma wysoki stopień elastyczności i wiele możliwości konfiguracji – pod kątem obsługi zróżnicowanych obciążeń.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *