Rynek

Nowy szef Google Cloud chce walczyć z konkurencją wzorując się na Oracle

Koncentracja na wąskich, specyficznych segmentach rynkowych oraz znaczne rozbudowanie działu sprzedaży mają być głównymi elementami nowej strategii wspierającej ekspansję rynkową usługi Google Cloud. Takie plany podczas rozmowy z The Wall Street Journal ujawnił Thomas Kurian, nowy dyrektor generalny Google Cloud. Wprost przyznaje on, że kluczowe elementy swojej strategii zamierza wzorować na działaniach koncernu Oracle, z którym był związany przez ostatnie 22 lata.

Nowy szef Google Cloud chce walczyć z konkurencją wzorując się na Oracle

Firma Google Cloud jest od dawna zaliczana do trójki największych graczy na światowym rynku usług chmurowych. Usługi chmurowe Google są na tyle popularna, że platforma Google Cloud jest jednym tchem wymieniana obok Amazon Web Services (AWS) oraz Microsoft Azure. Jednocześnie, mimo podejmowanych przez kierownictwo Google wysiłków, pozycja rynkowa Google Cloud pozostaje w tyle za usługami dwójki wspomnianych dostawców. Zadaniem nowego dyrektora generalnego Google Cloud jest zmienić ten stan rzeczy i sprawić, by usługa Google nawiązała realną walkę z liderami rynku.

W rozmowie z The Wall Street Journal Thomas Kurian przyznaje, że jego plany dotyczące rozwoju Google Cloud są mocno inspirowane tym, jak w ostatnich latach działała firma Oracle. Pierwszym pomysłem jest dostarczanie wyspecjalizowanych usług i rozwiązań dopasowanych do specyfiki najróżniejszych specjalistycznych użytkowników i segmentów rynku – w tym np. służby zdrowia, sprzedaży, czy usług finansowych. Nowy szef Google Cloud planuje również stworzenie rozwiązań technologicznych, które pozwolą zaoferować specjalistyczne usługi nie tylko klientom związanym z platformą chmurową Google, ale również użytkownikom innych środowisk cloud computing.

Równolegle, Thomas Kurian zamierza również znacząco rozbudować dział sprzedaży Google Cloud, aby skuteczniej docierać do potencjalnych klientów – w rozmowie z dziennikarzem Wall Street Journal przyznał, że obecnie działy handlowe AWS i Microsoft Azure są, odpowiednio, 10- i 15-krotnie większe od zespołu sprzedażowego Google CLoud. Z deklaracji nowego dyrektora generalnego Google Cloud wynika również, że znacząco rozbudowany będzie także dział wsparcia. Według Thomasa Kuriana znaczna część dotychczasowych, krytycznych ocen platformy Google związana była właśnie z nie dość sprawnie działającą pomocą techniczną.

Thomas Kurian objął stanowisko dyrektora generalnego Google Cloud w styczniu 2019 roku, dość niespodziewanie zastępując w tej roli dotychczasową CEO – Diane Greene. Wcześniej, od 1996 roku był związany z firmą Oracle, zaś od 2008 roku odpowiadał za rozwój produktów amerykańskiego koncernu. Thomas Kurian brał też udział w rozwoju wielu kluczowych produktów Oracle, w tym m.in. platformy bazodanowej Oracle Database, czy rozwiązania Oracle Fusion Middleware oraz oprogramowania ERP i CRM. Współodpowiadał też za rozwój strategii sprzedażowej Oracle. Również w tej firmie przeprowadził swego czasu radykalną rozbudowę działu sprzedaży, zatrudniając w ciągu kilkunastu miesięcy ok. 4 tys. handlowców.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *