Rynek
Optimus wraca na rynek dzięki AB
W połowie września 2013 r. AB poinformowało, że kupiło jedną z najbardziej znanych marek w historii polskiego IT – Optimusa. Jednocześnie powołano do życia spółkę zależną – Optimus sp. z o.o., która będzie równolegle: franczyzodawcą, integratorem i producentem sprzętu. Dziś (9 października) na rynek trafiły pierwsze cztery linie komputerów Optimusa – Diamond, Platinium, Graphite oraz Carbon. Dostępne są też serwery serii Iron.
Na rynek trafią też urządzenia sieciowe Optimusa. “Model ten pozwoli wygenerować Grupie AB dodatkowe przychody przy ponadprzeciętnej rentowności” – mówią przedstawiciele firmy. AB kupił markę Optimus od CD Projektu. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione. “Cieszę się, że marka trafiła pod skrzydła tak uznanej i wiarygodnej spółki jak AB. Mam nadzieję, że rozwój Optimusa w strukturach Grupy AB będzie dużym sukcesem” – mówi Roman Kluska cytowany w oficjalnym komunikacie. On sam zajmuje się dziś produkcją serów.
W ramach Optimus sp. z o.o. powstać ma sieć franczyzowa dla małych i średnich integratorów IT. “Przynależność do niej pozwoli im zaistnieć na rynku lokalnych przetargów i projektów informatycznych, które do tej pory były dla nich niedostępne – m.in.: w sektorze administracji publicznej, edukacji, ochrony zdrowia, bankowym oraz w służbach mundurowych” – wyjaśnia Andrzej Przybyło, prezes AB. Optimus będzie też bezpośrednio startował w przetargach, oferując sprzęt zarówno własnej produkcji, jak i dostawców zewnętrznych.