CDORynek

PKO Bank Polski partnerem Potential – będzie współtworzył europejską tożsamość cyfrową

PKO BP, jako jedyny bank z Polski, został partnerem międzynarodowego konsorcjum Potential odpowiadającego za stworzenie i pilotażowe wdrożenie portfeli tożsamości cyfrowych Unii Europejskiej. Tym samym instytucja dołączyła do ponad 150 partnerów z 19 krajów UE oraz Ukrainy.

PKO Bank Polski partnerem Potential – będzie współtworzył europejską tożsamość cyfrową

Transformacja cyfrowa jest jednym z priorytetów Unii Europejskiej, a postępująca digitalizacja pogłębia integrację jej członków. Obecnie wspólnota wiele uwagi poświęca rozwojowi cyfrowych tożsamości. I tak, w ramach programu “Cyfrowa Europa”, Komisja Europejska przeznaczyła 46 mln euro na cztery projekty pilotażowe wykorzystania europejskiej tożsamości cyfrowej w codziennym zastosowaniu. Jednym z nich jest współprowadzony przez Francję i Niemcy projekt Potential. Ma on na celu wspieranie innowacyjności, współpracę i rozwój tożsamości cyfrowej w sześciu sektorach (usługi rządowe, bankowość, telekomunikacja, prawo jazdy, podpis elektroniczny i zdrowie).

W pilotażu ponad 150 partnerów w 19 krajach Unii oraz w Ukrainie, będzie współtworzyć i sprawdzać praktyczną użyteczność portfeli tożsamości cyfrowych podczas m.in. otwierania kont bankowych, wydawania prawa jazdy czy wynajmu samochodów. Pilotaż użycia cyfrowych tożsamości w UE potrwa do połowy 2025 roku.

Jak już wspomniano, PKO Bank Polski został jednym z partnerów w tym przedsięwzięciu, współodpowiedzialnym za wykorzystanie go w codziennych kontaktach z instytucjami finansowymi.

“PKO Bank Polski nadaje ton przemianom technologicznym w sektorze bankowym, wspiera innowacyjność gospodarki, wypracowuje rozwiązania technologiczne rewolucjonizujące podejście m.in. do usług e-administracji. Potencjał cyfrowy banku i nasze aspiracje wykraczają poza rodzimą branżę finansową. Jesteśmy gotowi wspierać Komisję Europejską w pracach na rzecz bezpiecznej europejskiej tożsamości cyfrowej” – skomentował Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Przypomnijmy, że PKO Bank Polski jest liderem pod względem zaangażowania banków w budowę e-państwa – wspólnie z administracją publiczną inicjuje i wypracowuje rozwiązania, które później przyjmowane są jako standardy rynkowe. Był pierwszym bankiem, który umożliwił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, Rodzinny Kapitał Opiekuńczy, Dobry Start, dostęp do PUE ZUS czy utworzenie Profilu Zaufanego.

Dodajmy, że jako pierwszy dostawca tożsamości PKO BP zintegrował się z Węzłem Krajowym eID i uruchomił usługę umożliwiającą utworzenie poprzez iPKO i Inteligo e-Tożsamości. Dzięki temu klienci banku mogą logować się do portali nie tylko administracji publicznej, ale też komercyjnych dostawców usług, potwierdzając swoją cyfrową tożsamość za pomocą bankowego loginu i hasła poprzez usługę mojeID.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *