InfrastrukturaRynek

Polcom odnotowuje 30% dynamikę wzrostu sprzedaży rozwiązań chmurowych

Jak poinformował Marcin Gwóźdź, prezes Polcom, spółka zamierza kontynuować wspomniany przyrost także w tym roku, dzięki intensywnemu rozwojowi na rynkach globalnych, m.in. w Australii oraz Ameryce Północnej i Południowej. Firma prowadzi również szereg inwestycji uwzględniających m.in. rozbudowę swej platformy usługowej oraz data center. Tylko w I kwartale 2022 roku nakłady na ten cel wyniosły ponad 8 mln zł. Do końca roku zaplanowano natomiast kwotę przeszło 15 mln zł.

Polcom odnotowuje 30% dynamikę wzrostu sprzedaży rozwiązań chmurowych

Polcom, jako jeden z głównych dostawców chmury dla biznesu w Polsce, od wielu lat wspiera przedsiębiorstwa, m.in. poprzez utrzymanie krytycznych systemów IT przedsiębiorstw, kluczowych pod kątem zarządzania, logistyki, finansów czy produkcji – wskazują przedstawiciele spółki, która świadczy usługi dla ponad 400 podmiotów w Polsce i na świecie. Wspomniana ekspansja międzynarodowa to element bieżącej strategii, której celem jest jeszcze dynamiczniejszy rozwój spółki.

I tak najnowszym przykładem działalności na rynkach zagranicznych jest choćby współpraca z firmą DSI Underground – globalnym dostawcą usług związanych z górnictwem i sektorem budowy tuneli. Spółka ta obecna jest w 70 krajach – w takich regionach jak Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja i Pacyfik, Ameryka Północna i Południowa. Nie dawno firma podjęła decyzję o cyfryzacji wszystkich swoich oddziałów – w tym celu m.in. ulokowała swoje centrum kompetencyjne w Europie Centralnej. Stało się ono stykiem kontaktu dla wszystkich jednostek DSI wykorzystujących usługi hybrid cloud, które zapewnia właśnie Polcom.

„Polcom systematycznie – rok do roku – notuje wzrost sprzedaży usług chmury obliczeniowej o ponad 30%. Strategia firmy na ten rok zakłada wyniki minimum na podobnym poziomie jak w 2021, choć plany są znacznie ambitniejsze. Przyczynia się do tego m.in. intensywny rozwój firmy na rynkach globalnych, między innymi w Australii oraz Ameryce Północnej i Południowej” – powiedział Marcin Gwóźdź. „Nasz sukces polega na tym, że robimy dobrze to, czego duże koncerny nie robią i nie chcą robić. Rosnącą konkurencję Polcom pokonuje specjalizacją. Nie dostarcza usługi masowej, tylko dostosowaną do wymagań klienta, wraz z pakietem dodatkowych usług. I to jest przewaga konkurencyjna, gdzie wygrywamy swoimi kompetencjami” – podsumował.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *