Rynek

Polscy producenci oprogramowania wyróżnieni w raporcie Gartnera

Firmy Asseco Business Solutions, Comarch i eLeader znalazły się w gronie 19 dostawców oprogramowania mobilnego wspierającego działania operacyjne i monitoring sprzedaży dla segmentu FMCG.

Polscy producenci oprogramowania wyróżnieni w raporcie Gartnera

Raport “Vendor Panorama for Retail Execution” jest rozszerzeniem publikowanych wcześniej raportów poświęconych rozwiązaniom klasy SFA dla branży dóbr szybko rotujących m.in. o narzędzia mobilne wspierające sprzedaż. Poza trójką polskich dostawców w zestawieniu uwzględnione zostały także firmy takie jak: Accenture CAS, Coheris, Oracle, SAP, czy Visicon. Poszczególni dostawcy oraz oferowane przez nich rozwiązania klasy SFA/FFA zostały ocenione pod kątem kilkunastu czynników. Znalazły się wśród nich m.in.: kondycja przedsiębiorstwa, znajomość specyfiki rynku FMCG, strategia branżowa, czy elastyczność i kompleksowość oferowanego oprogramowania SFA i wsparcie działań optymalizacyjnych na poziomie operacyjnym.

Rośnie zainteresowanie wykorzystaniem analityki biznesowej do optymalizacji działań sprzedażowych oraz zwiększenia efektywności poszczególnych przedstawicieli handlowych.

Rozwiązania Asseco Business Solutions zostały ocenione najlepiej spośród trójki polskich firm uwzględnionych w zestawieniu Gartnera. Lubelską spółkę dobrze oceniono m.in. w zakresie strategii rozwoju i sprzedaży oprogramowania oraz zrozumienia rynku i wsparcia partnerów technologicznych. Oprogramowanie mobilne Asseco BS otrzymało najwyższe oceny m.in. w kontekście funkcjonalności, elastyczności, interfejsu, a także możliwości analitycznych.

Według analityków w segmencie FMCG widoczny jest ciągły wzrost konkurencyjności. W ślad za tym firmy coraz częściej sięgają po systemy wspierające planowanie sprzedaży i działań promocyjnych. Jednocześnie, w miarę dojrzewania rynku, zdaniem analityków firmy Gartner, rośnie zainteresowanie wykorzystaniem analityki biznesowej do optymalizacji działań sprzedażowych oraz zwiększenia efektywności poszczególnych przedstawicieli handlowych. Tego typu funkcje coraz częściej są również wykorzystywane na poziomie rozwiązań klasy Sales Force Automation.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *