BiznesRynek

Ponad połowa konsumentów wyczekuje styczniowych wyprzedaży online

Równie mocno, jak w przypadku Black Friday i Cyber Monday konsumenci nastawiają się już na noworoczne obniżki cen.  Według najnowszych danych, pochodzących z badania Channel Factory Festive Season 2022, 54% konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41% stacjonarnie.

Ponad połowa konsumentów wyczekuje styczniowych wyprzedaży online
Zdjęcie: Markus Spiske/Unsplash

Czynnikiem determinującym tegoroczne, świąteczne decyzje zakupowe była w dużej mierze cena (dla 53% konsumentów) i związane z nią upusty. Black Week był pierwszą z nadarzających się okazji, podczas których klienci mogli zaoszczędzić. Ze wspomnianego raportu wynika jednak, że zamierzają oni dokonać zakupów również podczas styczniowych obniżek – ponad połowa konsumentów w e-sklepach i niewiele mniej stacjonarnie.

Co ciekawe, w trakcie poświątecznych wyprzedaży konsumenci w online będą stawiać głównie na zakupy w kategoriach, takich jak: elektronika (53%), zabawki dla dzieci (47%), odzież i dodatki (47%).

Precyzyjne targetowanie zwiększa efektywność

Raport uwzględnia jeszcze jeden aspekt – reklam napędzających sprzedaż. To one sugerują konsumentom z jakich promocji mogą skorzystać podczas zakupów. Szansą dla sprzedawców może okazać się inwestycja w działania reklamowe na platformie YouTube.

Jak wskazują twórcy raportu, kluczem do sprzedażowego sukcesu może okazać się precyzyjne targetowanie, zwiększające efektywność i umożliwiające markom dotarcie do konsumentów w miejscu, w którym się gromadzą i przy treściach jakie przeglądają. Dane Chanel Factory pokazują, że ¼ konsumentów w okresie świątecznym ogląda więcej treści na YouTube i najpewniej (45%) czuje się po obejrzeniu reklamy właśnie w tym serwisie. Ponadto użytkownicy (40%) wskazują, że serwis skrojony jest pod ich osobiste preferencje, pokazując reklamy towarów, które umieściliby na swojej liście zakupowej. Co więcej, jeden na trzech konsumentów jest w stanie wydać więcej pieniędzy na produkty reklamowane właśnie na YouTube.

Badanie przeprowadzono przez wewnętrzny zespół badawczy Channel Factory przy użyciu zewnętrznej platformy branżowej do dystrybucji ankiety, zbierania danych i dostarczania wyników od ponad 2500 respondentów z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *