BiznesRynek

Ponad połowa konsumentów wyczekuje styczniowych wyprzedaży online

Równie mocno, jak w przypadku Black Friday i Cyber Monday konsumenci nastawiają się już na noworoczne obniżki cen.  Według najnowszych danych, pochodzących z badania Channel Factory Festive Season 2022, 54% konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41% stacjonarnie.

Ponad połowa konsumentów wyczekuje styczniowych wyprzedaży online

Czynnikiem determinującym tegoroczne, świąteczne decyzje zakupowe była w dużej mierze cena (dla 53% konsumentów) i związane z nią upusty. Black Week był pierwszą z nadarzających się okazji, podczas których klienci mogli zaoszczędzić. Ze wspomnianego raportu wynika jednak, że zamierzają oni dokonać zakupów również podczas styczniowych obniżek – ponad połowa konsumentów w e-sklepach i niewiele mniej stacjonarnie.

Co ciekawe, w trakcie poświątecznych wyprzedaży konsumenci w online będą stawiać głównie na zakupy w kategoriach, takich jak: elektronika (53%), zabawki dla dzieci (47%), odzież i dodatki (47%).

Precyzyjne targetowanie zwiększa efektywność

Raport uwzględnia jeszcze jeden aspekt – reklam napędzających sprzedaż. To one sugerują konsumentom z jakich promocji mogą skorzystać podczas zakupów. Szansą dla sprzedawców może okazać się inwestycja w działania reklamowe na platformie YouTube.

Jak wskazują twórcy raportu, kluczem do sprzedażowego sukcesu może okazać się precyzyjne targetowanie, zwiększające efektywność i umożliwiające markom dotarcie do konsumentów w miejscu, w którym się gromadzą i przy treściach jakie przeglądają. Dane Chanel Factory pokazują, że ¼ konsumentów w okresie świątecznym ogląda więcej treści na YouTube i najpewniej (45%) czuje się po obejrzeniu reklamy właśnie w tym serwisie. Ponadto użytkownicy (40%) wskazują, że serwis skrojony jest pod ich osobiste preferencje, pokazując reklamy towarów, które umieściliby na swojej liście zakupowej. Co więcej, jeden na trzech konsumentów jest w stanie wydać więcej pieniędzy na produkty reklamowane właśnie na YouTube.

Przeczytaj również
Polskim firmom brakuje zasobów, aby wykorzystać potencjał cyfrowej transformacji

Badanie przeprowadzono przez wewnętrzny zespół badawczy Channel Factory przy użyciu zewnętrznej platformy branżowej do dystrybucji ankiety, zbierania danych i dostarczania wyników od ponad 2500 respondentów z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *