Cyberbezpieczeństwo

Prywatne filmy użytkowników aplikacji „Zdjęcia Google” mogły trafić do obcych osób

Przedstawiciele firmy Google przyznali się do problemów technicznych związanych z usługą Google Takeout. Między 21 a 25 listopada część użytkowników eksportujących materiały ze Zdjęć Google do chmury pobrała pliki wideo nienależące do nich.

Jak podkreślają przedstawiciele Google, próby eksportu danych obarczone tym błędem mogły dotyczyć mniej niż 0,01% użytkowników korzystających z Google Photos. Błąd nie dotyczył też innych typów danych pobieranych za pośrednictwem Google Takeout, a jedynie plików wideo. „Naprawiliśmy już ten błąd i przeprowadziliśmy jego dogłębną analizę tak, by uniemożliwić powtórne jego wystąpienie w przyszłości. Bardzo przepraszamy za tę sytuację” – zapewnia Adam Malczak, rzecznik Google Polska.

Wspomniana awaria nie dotyczyła usługi Zdjęcia Google jako takiej, a wyłącznie użytkowników korzystających z Google Takeout w celu eksportu materiałów ze Zdjęć Google. Przypomnijmy, że Google Takeout to usługa, która pomaga pobierać kopie zapasowe danych z serwerów Google.

Może wydawać się, że 0,01% to niewielka ilość użytkowników – trzeba jednak pamiętać, że ze Zdjęć Google korzysta ponad miliard użytkowników. Z jednej strony, warto więc zastanowić się czy do chmury wysyłać wszystkie swoje multimedia, szczególnie te prywatne. Z drugiej natomiast, należy pamiętać, że archiwizowanie plików na prywatnym dysku też nie zabezpiecza użytkowników w stu procentach przed pozyskaniem ich przez osoby trzecie.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *