BiznesRynek

PZU wdrożyło sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów

PZU zakończyło wdrożenie opartego na sztucznej inteligencji, innowacyjnego rozwiązania komputerowego rozpoznawania obrazów. Umożliwia ono błyskawiczną obsługę szkód w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Implementacja technologii dostarczonej przez Tractable trwała od 2018 roku.

PZU wdrożyło sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów

PZU obsługuje rocznie blisko 500 tys. szkód komunikacyjnych. Jak informują przedstawiciele ubezpieczyciela, wcześniej firma była w stanie przeprowadzić szczegółową ocenę około 20% szkód (pozostałe 80% zatwierdzono za pomocą uproszczonej kontroli). Rozwiązanie Tractable umożliwia obecnie weryfikację w czasie rzeczywistym niemal wszystkich szkód komunikacyjnych obsługiwanych przez PZU. Algorytmy potrafią ponadto szybciej i dokładniej wykryć więcej nieprawidłowości, oraz potwierdzić, że wszystkie naprawy są realizowane z zachowaniem procedur i określonych przez spółkę standardów. Jak dotąd technologia została wykorzystana do likwidacji ponad 150 tys. zgłoszeń, co stanowi 1/3 rocznego wolumenu, o wartości 1,3 mld zł. Zastosowane rozwiązanie znacznie usprawniło obsługę szkód, skracając czas oczekiwania na naprawę pojazdu.

„W PZU jesteśmy głęboko przekonani, że współpraca z najlepszymi startupami ubezpieczeniowymi owocuje pozytywną transformacją w naszej firmie. Cieszę się, że wraz z Tractable udało nam się wdrożyć innowacyjną technologię komputerowego rozpoznawania obrazów. Dzięki temu likwidacja szkód dla naszych klientów przebiega szybciej i efektywniej. Jesteśmy zadowoleni nie tylko z sukcesu programu, ale także z faktu, że jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wdrożyliśmy tę unikalną technologię na taką skalę we współpracy z jedną z czołowych brytyjskich spółek technologicznych” – komentuje Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji PZU.

Jak to działa?

Sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego – jest przeszkolona na milionach zdjęć i ludzkich decyzji dotyczących napraw z wcześniejszych wypadków. Technologię tę można stosować na całym świecie, do każdego pojazdu osobowego – zapewniają przedstawiciele producenta. Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami – wszystko to umożliwia jak najszybsze rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia. System jest nieustannie udoskonalany, ponieważ coraz więcej ubezpieczycieli i warsztatów korzysta z tego rozwiązania. Obsłużyło ono ponad 1 mld szkód komunikacyjnych dla czołowych ubezpieczycieli na świecie, w tym dla Ageas UK, Covéa, największego ubezpieczyciela samochodowego na rynku francuskim, oraz dla Tokio Marine, największego ubezpieczyciela pojazdów w Japonii – informują specjaliści Tractable

Przeczytaj również
Ruszył nabór do 5. edycji programu akceleracji startupów MIT Enterprise Forum CEE

„To niewiarygodne widzieć, jak PZU, jedna z najważniejszych spółek w Polsce, wdraża nasze nowoczesne rozwiązanie na wielką skalę. To pokazuje otwartość spółki na innowacje i sytuuje PZU wśród najbardziej zaawansowanych ubezpieczycieli na świecie. Nasze rozwiązanie daje PZU kontrolę nad 100% napraw i szkód, wszystko w czasie rzeczywistym, dzięki szybkości i zasięgowi sztucznej inteligencji” – podsumowuje Adrien Cohen, współzałożyciel i prezes Tractable.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *