Rynek

Stabilny wzrost T-Mobile Polska w III kwartale 2020 roku

Okres lipiec-wrzesień 2020 roku to dla T-Mobile Polska czwarty kwartał nieprzerwanego wzrostu rok do roku, zarówno w obszarze przychodów, jak i  EBITDA AL. Te pierwsze osiągnęły wartość 1,6 mld zł, a drugi wskaźnik 433 mln zł. Z kolei baza klientów operatora zwiększyła się zarówno w segmencie abonamentowym, jak i prepaid – łącznie o 163 tys. i na koniec kwartału liczyła 11,07 mln.

 

Stabilny wzrost T-Mobile Polska w III kwartale 2020 roku

Jak poinformowali przedstawiciele operatora, EBITDA AL wzrosła w badanym okresie o 2,4%. Przychody całkowite również rosły, osiągając 0,6% wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2019 roku, podobnie jak przychody z usług mobilnych, które zwiększyły się o 2,9% r/r. Wyraźny wzrost przychodów odnotowano w przypadku rynku prywatnego, jak również w segmentach biznesowych, zarówno w obszarze usług mobilnych, stacjonarnych, jak i ICT, podkreślają specjaliści T-Mobile.

W trzecim kwartale 2020 roku, firma koncentrował swoje działania na dwóch filarach rozwoju: dostarczaniu najwyższej jakości obsługi klienta i najwyższej jakości usług. „Usługi T-Mobile są tak ważne dla naszych klientów, zarówno w życiu codziennym jak i pracy zawodowej, jak nigdy dotąd. Zapewniamy całym rodzinom najlepsze usługi mobilne i stacjonarne, a także dostęp do rozrywki. Jednocześnie pomagamy polskim firmom stać się bardziej cyfrowymi i elastycznymi, aby mogły działać w tych niespokojnych czasach” – powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

Odpowiedź na potrzeby użytkowników

Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na internet, w szczególności w związku z pracą i edukacją zdalną, operator kontynuuje rozdawanie cotygodniowych, bezpłatnych bonusów w ramach akcji Happy Fridays. Okazuje się, że w III kwartale tego roku użytkownicy skorzystali z darmowych prezentów blisko 3,4 mln razy, odbierając ponad 12,2 mln bezpłatnych gigabajtów. Od początku roku do końca października liczby te wyniosły odpowiednio ponad 10,7 mln aktywacji bonusów i 68,4 mln rozdanych gigabajtów.

Jednocześnie, jak podkreślają przedstawiciele operatora, systematycznie rozwijana jest sprzedaż internetu światłowodowego. Począwszy od startu usługi pod koniec trzeciego kwartału 2019 roku, w każdym kolejnym kwartale, z trzecim kwartałem 2020 włącznie, sprzedaż tej usługi notowała systematyczne wzrosty. W ostatnich tygodniach T‑Mobile wystartował również z promocją łączącą superszybki internet światłowodowy, dostęp do pakietów IPLA TV oraz IPLA Eleven Sports.

W ostatnich tygodniach operator wystartował również z pozytywnie przyjętą przez klientów ofertą T‑Mobile na kartę „GO!”. To pierwszy w historii firmy produkt od początku zbudowany i przetestowany w systemie agile. Opracowanie nowej architektury technologicznej taryfy, badania i testy zajęły jej twórcom dziewięć miesięcy i zaowocowały m.in. stworzeniem znacznie bardziej komfortowego i płynnego doświadczenia użytkownika oraz trzech odświeżonych wariantów starterów dopasowanych do różnych potrzeb klientów – informują eksperci spółki.

Wzrost w segmentach usług mobilnych, stacjonarnych oraz ICT

W trzecim kwartale tego roku operator odnotował wzrosty w obszarze biznesowym zarówno w segmencie mniejszych przedsiębiorstw, średnich jak i największych klientów. Jeśli chodzi o duże spółki, zauważalny jest trend inwestowania firma w łączność i cyfryzację, aby móc elastycznie działać w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. T‑Mobile kontynuował rozwój swoich możliwości w tym obszarze.

I tak, operator ogłosił niedawno budowę nowego data center w Warszawie (więcej na ten temat pisaliśmy tu: https://bit.ly/3eRXUOD) które będzie dostępne dla klientów na jesienią 2021 roku. Firma wprowadziła też do portfolio usługę SD-WAN, która uzupełnia istniejącą ofertę łączności WAN, a także nowy produkt z obszaru cyberbezpieczeństwa – Cloud Security – zapewniający przedsiębiorstwo ochronę urządzeń i sieci przed zagrożeniami cybernetycznymi na bardzo wysokim poziomie, dostępnym dotychczas jedynie dla największych organizacji. Pojawiła się także oferta korporacyjna eSIM, usługa ułatwiająca klientom aktywację większej liczby urządzeń.

Jak wskazują przedstawiciele spółki, odnotowano również duże zapotrzebowanie na zaawansowane „smart” rozwiązania dla miast, inteligentne systemy monitoringu, a także inne oparte na firmowej sieci Narrow Band (NBIoT). W tym okresie, w gminie Chocianów, firma rozpoczęła realizację projektu smart city, a we Wrocławiu został oddany do użytku system inteligentnego parkowania stworzony w oparciu o technologię T‑Mobile. Wśród innych znaczących kontraktów pozyskanych przez T‑Mobile i spółkę zależną T-Systems w III kwartale, należy wymienić także umowy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Prokuraturą Krajową, Głównym Urzędem Statystycznym, Polską Spółką Gazownictwa oraz Komendą Stołeczną Policji.

Sieć gotowa na wzrost transmisji danych

We wrześniu 2020 roku użytkownicy sieci T‑Mobile przesłali około 30% więcej danych niż 12 miesięcy wcześniej – informują specjaliści firmy. Najwyższe wzrosty zapotrzebowania na usługi przesyłania danych widoczne były na początku pandemii w Polsce, czyli wiosną bieżącego roku. W ostatnich tygodniach ponownie widoczny jest szybki wzrost popularności transmisji danych. Rośnie również liczba połączeń telefonicznych wykonywanych przez klientów.

Na koniec III kwartału klienci T‑Mobile mogli korzystać z sieci 11550 stacji bazowych, z których 9700 obsługiwało agregacje minimum dwóch pasm częstotliwości, 3750 z nich obsługiwało agregację czterech pasm częstotliwości, a 3900 trzech pasm. W tym czasie technologia LTE odpowiadała już za 95% całkowitego wolumenu danych przesyłanych w sieci T‑Mobile – podsumowują przedstawiciele operatora.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *