BiznesRynek

W 2020 roku obroty e-sklepów na platformie Shoper wzrosły o 90%!

Sytuacja pandemiczna w połączeniu z zamkniętymi przez większość czasu galeriami handlowymi spowodowała, że w ostatnim kwartale tego roku jeszcze chętniej robiono zakupy online. Na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w listopadzie łącznie o 93%, a w ostatni Black Friday o 53% więcej niż rok temu. To był dla niej rekordowy miesiąc i dzień.

W 2020 roku obroty e-sklepów na platformie Shoper wzrosły o 90%!

W 2019 roku platforma Shoper odnotowała w sklepach internetowych korzystających z jej oprogramowania 15% wzrost wartości zamówień między październikiem a listopadem. W tym roku ten wzrost sięgał już 25%. Wartość transakcji już w połowie miesiąca była większa niż wynik za cały listopad 2019 roku. Finalnie liczba transakcji na koniec miesiąca była o 88% większa niż rok wcześniej, a łączna sprzedaż w listopadzie zamknęła się wynikiem niemal dwukrotnie wyższym (93%).

„Już w pierwszy weekend listopada, statystyki sprzedaży naszych sklepów poszły mocno w górę i ten poziom utrzymywał się praktycznie do końca miesiąca. Przypominało to sytuację, którą obserwowaliśmy już wiosną, choć obecnie pandemiczne obostrzenia dotyczące wychodzenia z domu nie są tak surowe jak wówczas. Reżim sanitarny naturalnie przekierowuje klientów do sieci, a niepewność co do tego, jak będą wyglądały tegoroczne święta, skłania do zakupu prezentów wcześniej” – ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

W Czarny Piątek najlepiej sprzedawały się kosmetyki i ubrania

Jak wskazują przedstawiciele platformy, 27 listopada, czyli podczas Black Friday 2020, kupujący złożyli w sklepach Shoper 154% więcej zamówień, a ich wartość była o 161% większa niż w poprzedni piątek 20 listopada. Tegoroczny Black Friday przebił zarówno rekord pod względem łącznej wartości sprzedaży 14 kwietnia jak i zakończył się o 53% lepszym wynikiem niż Black Friday 2019.

Tradycyjnie w czarnopiątkowych zakupach dominowały dwie branże sklepów – „Zdrowie i uroda” oraz „Ubrania” wygenerowały w sumie 43% wszystkich transakcji zrealizowanych tego dnia. Pierwsza piątka branż z najwyższą sprzedażą również wyglądała podobnie jak przed rokiem były to: Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Odzież, Elektronika, Dziecko. Jednocześnie w statystykach z tegorocznego Black Friday widać małe zmiany trendów. Udział branży odzieżowej oraz elektroniki użytkowej w ogólnej liczbie zamówień i sprzedaży wygenerowanych w sklepach Shoper w porównaniu do 2019 roku spadł o kilka punktów procentowych. Największy wzrost sprzedaży podczas Black Friday odnotowały Delikatesy (art. spożywcze) (+162% rdr), Książki i multimedia (+147% rdr) i Komputery (+108% rdr).

Za część notowanych w piątek wzrostów w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie, jak i coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych. W październiku nawet połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada, informują przedstawiciele Shoper.

„Wielu sprzedawców organizowało Black Weekend lub Black Week. Dodatkowym powodem rekordowych wyników może być rosnąca skłonność konsumentów do robienia e-zakupów za pomocą smartfonów, których szybkość działania procentuje zwłaszcza podczas polowania na promocje. Podczas tegorocznego Black Friday liczba mobilnych transakcji po raz pierwszy niemal zrównała się z liczbą zakupów dokonanych za pomocą komputerów” – podsumowuje Oliwia Tomalik.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *