Sztuczna inteligencjaRynek

6 narzędzi Generative AI wspierających sprzedaż

Generative AI

Wśród całej masy narzędzi GenAI oferowanych na rynku, znajdują się równie takie, które koncentrują się na wspieraniu sprzedaży. Handlowcy używają ich przede wszystkim do: automatyzacji zadań manualnych (wprowadzania danych, importowania kontaktów, sporządzania notatek czy transkrypcji rozmów sprzedażowych), prognozowania sprzedaży, oceny potencjalnych klientów, a także do generowania treści. Z jakich konkretnie rozwiązań warto skorzystać?

6 narzędzi Generative AI wspierających sprzedaż

Poniżej prezentujemy subiektywny wybór 6 narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję do automatyzacji oraz rozszerzania różnych aspektów procesu sprzedaży:

  • Clari

Narzędzie to zbiera, a następnie analizuje, duże ilości danych z różnych źródeł (np. systemów CRM, wiadomości e-mail, kalendarzy), tworząc scentralizowane centrum informacji. Następnie analizuje je, ujednolica i prezentuje w przystępny sposób, upraszczając oraz usprawniając proces prognozowania przychodów i sprzedaży w czasie rzeczywistym. Ponadto potrafi posegmentować informacje według produktu, regionu, zespołu sprzedaży itp. Oferuje również analizę wyników sprzedaży.

  • Drift AI

To konwersacyjny chatbot AI, wykorzystujący algorytmy uczenia maszynowego i techniki przetwarzania języka naturalnego (NLP), które umożliwiają mu rozumienie, odpowiadanie na pytania oraz interakcję w języku naturalnym. Platforma ta przechwytuje i kwalifikuje potencjalnych klientów, zapewnia szybkie odpowiedzi – które generuje w oparciu o szerokie zrozumienie kontekstów i wzorców językowych – obsługę wielu rozmów jednocześnie, potrafi też zaplanować spotkanie. Integruje się z różnymi systemami CRM.

  • Einsteina GPT

Wszechstronne rozwiązanie firmy Salesforce, które zapewnia m.in.: predykcyjną ocenę potencjalnych klientów, automatyzację rutynowych i czasochłonnych działań, spersonalizowane rekomendacje, optymalizację działań sprzedażowych, prognozowanie sprzedaży przy pomocy Sales Cloud. Narzędzie to płynnie integruje się z Salesforce CRM, co m.in. pozwala korzystać z podpowiedzi w języku naturalnym bezpośrednio w CRM. Łatwo też dostosowuje się do wspierania różnych branż.

  • Freshsales

Oferuje pełną integrację sztucznej inteligencji z oprogramowaniem CRM co m.in. pozwala uprościć zarządzanie klientami (zbiera dane, rozmowy, spotkania, wiadomości na jednej osi czasu) czy zautomatyzować rutynowe działania sprzedawcy, jednocześnie umożliwiając śledzenie wskaźników, takich jak liczba otwartych e-maili, czas odpowiedzi itp. Platforma ta udostępnia także oparty na sztucznej inteligencji system oceniania leadów, który priorytetyzuje klientów i poprawia współczynniki konwersji oraz możliwość budowania playbooków, konfiguracji czatbota czy realizacji kampanii mailowych oraz tych w social mediach.

  • Gong.io

To działająca w czasie rzeczywistym platforma, która analizuje rozmowy i spotkania sprzedażowe, bada interakcje z klientami, a także zapewnia raporty dotyczące jakości rozmów, nastrojów klientów oraz kluczowych wskaźników sprzedaży. Ponadto oferuje możliwości coachingu oraz analizy trendów, poprawiając wydajność sprzedawców, strategie sprzedaży oraz współczynniki konwersji. Analitykę wykorzystuje również do prognozowania wyników sprzedaży.

  • Jasper

To oparty na sztucznej inteligencji asystent pisania oraz platforma do tworzenia treści dla sprzedawców. Jasper może nauczyć się generować treści w stylu danej marki, tworzyć spójne komunikaty, tłumaczyć treści na ponad 30 języków, generować grafikę czy tworzyć kampanie marketingowe. Oferuje bibliotekę szablonów pozwalających podsumowywać tekst, generować pomysły np. na posty, pisać tagi tytułowe i opisy meta zoptymalizowane pod kątem SEO.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *