Rynek

7,16 mld zł przychodów Play za 2020 rok

Grupa iliad opublikowała wyniki finansowe za rok 2020 uwzględniające wyniki osiągnięte przez Play. I tak, w badanym okresie, operator osiągnął przychody w wysokości 7,16 mld zł, co oznacza wzrost o 1,7% r/r. Jednocześnie przychody z usług wzrosły o 4,9%, na co wpływ miał wzrost ARPU z usług telefonii komórkowej równoważący spadek przychodów ze sprzedaży towarów, z powodu pandemii Covid-19 oraz kilkutygodniowego zamknięcia sklepów – informują przedstawiciele Play.
7,16 mld zł przychodów Play za 2020 rokJak wynika z opublikowanego sprawozdania, całkowita liczba raportowanych klientów mobilnych Play wzrosła do 15,4 mln (+1% r/r), a ta dotycząca aktywnych klientów mobilnych zwiększyła się o 0,3 mln do 12,2 mln (+2,5% r/r), z czego liczba aktywnych klientów kontraktowych (z wyłączeniem technicznych kart SIM oraz kart M2M) przyrosła o 0,1 mln, do 8,4 mln. Natomiast baza aktywnych klientów usług przedpłaconych wzrosła o 5,6% do 3,8 mln – głównie w wyniku przejęcia Virgin Mobile Polska.

Z kolei liczba klientów usługi telewizyjnej Play NOW TV BOX odnotowała wzrost o 268% r/r, do 118 tys. Natomiast liczba użytkowników internetu stacjonarnego zwiększyła się do 7 tys.

W badanym okresie wynik EBITDAaL Play wzrósł o 6,3% do 2,4 mld zł. Jak tłumaczą przedstawiciele operatora, przyrost ten wynika ze wzrostu marży brutto i jest częściowo kompensowany przez wyższe koszty sieci, wynikające z uruchomienia nowych stacji bazowych.

W rozwój sieci firma Play zainwestowała w 2020 roku 806 mln zł, czego wynikiem jest 8 800 stacji bazowych na koniec badanego okresu.

„Rok 2020 był otwarciem nowego rozdziału dla Play. Grupa iliad stała się naszym nowym właścicielem, czyniąc Play częścią jednej z największych grup telekomunikacyjnych w Europie. Był to także kolejny rok skutecznego realizowania naszej strategii budowania silnego, cyfrowego lidera rynku usług mobilnych dla odbiorców indywidualnych, rodzin oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Przekroczyliśmy założone cele, a osiągnięte wyniki pokazują odporność naszej organizacji w bezprecedensowym 2020 roku i wskazują na potencjał wzrostu w roku 2021 oraz w latach kolejnych” – podsumował Jean Marc Harion, prezes zarządu Play.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *