CDORynekPolecane tematy

Huawei zainwestuje pół miliarda dolarów w projekty związane z cyfrową transformacją

W ciągu najbliższych pięciu lat Huawei zainwestuje 500 milionów dolarów w rozwój usług wpisujących się w potrzeby biznesowe związane z cyfrową transformacją. Rozwijane będą m.in. technologie chmurowe, a także rozwiązania związane z bezpieczeństwem i dostępnością infrastruktury oraz danych.

Huawei zainwestuje pół miliarda dolarów w projekty związane z cyfrową transformacją

Zaprezentowana podczas konferencji Huawei Connect 2017 strategia firmy zakłada skupienie wysiłków rozwojowych na trzech obszarach: platformy chmurowej, rozwiązań integracyjnych i komunikacyjnych oraz ekosystemu partnerów i aplikacji. Zdaniem przedstawicieli chińskiego koncernu w coraz większej ilości firm z całego świata proces cyfrowej transformacji staje się sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Sprawia to, że wiele firm podejmuje wyzwania związane z wdrożeniem kompleksowych zmian biznesowych opartych na nowych technologiach – i znajduje się w punkcie przełomowym tych zmian. Wyzwaniem staje się jednak opracowanie i implementacja rozwiązań pozwalających połączyć dotychczasowe procesy, zgromadzone dane i rozwiązania technologiczne z nowymi modelami biznesowymi. Odpowiedzią na takie potrzeby ma być stworzenie platformy, która pozwoli na lepsze wykorzystanie posiadanej wiedzy biznesowych i ułatwi opracowywanie nowoczesnych aplikacji wspierających firmy w procesie cyfrowej transformacji.

W obliczu podobnych potrzeb biznesowych Huawei wprowadzi m.in. rozwiązania sieciowe pozwalające na inteligentne łączenie wszelkiego rodzaju urządzeń. Nowa strategia rozwoju technologii sieciowych Huawei wpisuje się w potrzeby związane z migracją środowisk IT do modelu chmury obliczeniowej, czy budową infrastruktury Internetu Rzeczy. Nowa generacja definiowanych aplikacyjnie rozwiązań SD-WAN ma wspierać m.in. inteligentny routing i funkcje pozwalające zoptymalizować działanie środowisk chmurowych. Podczas konferencji Huawei Connect 2017 zapowiedziano również wprowadzenie do oferty nowych rozwiązań chmurowych Huawei. Będą to m.in. rozwiązania hybrydowe FusionBridge, chmura publiczna FusionCloud Stack. W centrach danych Huawei wdrożona zostanie również nowa, bardziej elastyczna architektura sieciowa. W ofercie Huawei pojawią się też dedykowane dla zastosowań w modelu cloud computing rozwiązania sprzętowe.

Zapowiadane, sięgające 500 mln USD w skali 5 lat, inwestycje mają pozwolić na stworzenie wszechstronnych i zintegrowanych usług biznesowych związanych m.in. z potrzebami typowymi dla cyfrowej transformacji. Będą one związane m.in. z migracją do chmury obliczeniowej, bezpieczeństwem danych, kontrolą dostępu, a także awaryjnym odzyskiwaniem danych. Ośrodki rozwojowe Huawei odpowiadają też m.in. za testowanie rozwiązań serwisowych i nowych technologii, a także – weryfikację i wsparcie dla usług realizowanych przez partnerów. “Innowacje Huawei są zawsze oparte na dokładnej analizie wymagań klientów i wyzwań, przed którymi stają. Dlatego też nasz SD-WAN nowe generacji, umożliwiający tworzenie połączeń na żądanie, skutecznie wspomaga przedsiębiorstwa w ich rozwoju w chmurze” – podkreśla Kevin Hu, prezes firmy Huawei odpowiedzialny za rozwiązania sieciowe dla odbiorców korporacyjnych.

W ramach jednego z nowych projektów rozwojowych powstało chińskie laboratorium projektowe wyspecjalizowane w rozwiązaniach związanych z przywracaniem danych i dostępności systemów po awarii. W skali świata uruchomiono również globalne centra serwisowe (w Chinach, Rumunii i Meksyku) oraz dwanaście regionalnych i lokalnych centrów pomocy technicznej na całym świecie. Ich zadaniem jest zapewnienie pomocy technicznej, zdalnej obsługi oraz wsparcia procesów marketingowych i sieci partnerów w ponad 170 krajach.

Przedstawiciele chińskiego koncernu podkreślają też, że z usług chmurowych Huawei korzysta ponad 18 tys. klientów z całego świata. “Huawei współpracuje z klientami i partnerami w celu opracowania zróżnicowanych i wiodących rozwiązań oraz tworzenia otwartej, elastycznej i bezpiecznej platformy dla przedsiębiorstw” – mówi Diana Yuan, prezes marketingu i sprzedaży Huawei Enterprise Business Group. “Jako firma zorientowana na innowację, Huawei przyspiesza wdrażanie swojej własnej strategii digitalizacji” – dodaje.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *